Około 45 mln zł na dwa nowe salony, chce wydać w przyszłym roku Polska Grupa Dealerów (PGD) z Krakowa.
W Krakowie powstanie obiekt, w którym na ekspozycję jednej marki przypadać będzie od 250 do 450 m.kw.powierzchni. PGD prowadzi na razie dziewięć salonów w sześciu miastach, ale z jej oddziałów w tym roku pochodziło aż 2,5% wszystkich, nowych aut kupionych w Polsce. Szef firmy wskazuje, że to wynik prowadzenia kilku salonów wielomarkowych. Przykład? Należący do PGD salon Forda w Warszawie przy Trasie Toruńskiej, dzięki postawionemu obok salonowi z trzema innymi markami, zwiększył sprzedaż do 1800 szt., choć zmniejszono nakłady na jego reklamę.
PGD planuje ekspansję, jednak nie zamierza powiększać się drogą fuzji bo ten model się w Polsce nie sprawdza, pisze Rzeczpospolita. Dealerzy działają głównie jako firmy rodzinne i trudno im przychodzi dzielenie się władzą w spółce - wyjaśnia prezes Pietkiewicz.
W tym roku, Grupa odnotowała wzrost rentowności brutto do poziomu 2,5%. W ub.roku było tylko 2% czyli mniej więcej tyle, ile wynosi średnia krajowa dla sprzedawców samochodowych.
Przez kilka następnych lat, władze firmy spodziewają się stabilnego wzrostu sprzedaży na poziomie ok.20% rocznie. Pietkiewicz dla Rzeczpospolitej : - Sądzę, że około 2010 roku w Polsce będzie kupowanych prawie 450 tysięcy nowych aut rocznie. To wynika z realnego wzrostu płac Polaków oraz tendencji do wyrównywania się płac z krajami zachodnimi. Będzie też minus, w postaci rosnących kosztów napraw. Teraz godzina pracy w polskim serwisie kosztuje około 40 euro, połowę mniej niż w Niemczech, ale oczekiwania płacowe mechaników rosną.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska Grupa Dealerów inwestuje w autosalony