Elektromobilność wywołuje spore zamieszanie nie tylko wśród nabywców aut, ale także producentów samochodów i podzespołów. Dla polskiej branży może być szansą na zbudowanie nowych kompetencji, a może też własnej marki samochodów. Nie oznacza to jednak rychłego końca tradycyjnego przemysłu motoryzacyjnego, ponieważ przed silnikami spalinowymi wciąż jest jeszcze przyszłość.
- W branży motoryzacyjnej istnieje szklany sufit, przez który wielu firmom, nie tylko polskim, niezwykle trudno się przebić.
- Zmiany konstrukcyjne samochodów wymuszają także zmiany na rynku producentów części i podzespołów – część firm będzie musiała poszukać nowych produktów.
- Na powstaniu polskiej marki samochodów elektrycznych zyskałby cały przemysł. Chcąc jednak stworzyć własną markę, trzeba to zrobić teraz, kiedy rynek samochodów elektrycznych jeszcze się kształtuje.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polska motoryzacja nie musi stracić na elektromobilności