Koncern Delphi miał swój udział w opracowaniu nowego modelu samochodu Alfa Romeo MiTo, dostarczając zaawansowane technologie do tego sportowego pojazdu. Elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), moduł sterujący, zintegrowany przełącznik na kolumnie kierowniczej, kluczyk ze zdalnym sterowaniem RF, immobilizer i wiązki przewodów układu wtrysku do silnika 1.4 turbo zostały opracowane przez Delphi w kooperacji z zespołem inżynierów i projektantów z Fiat Auto.
Elektryczne Wspomaganie Kierownicy (EPS) w modelu MiTo jest pierwszym takim systemem w pojazdach produkowanych przez Alfa Romeo. To również kontynuacja współpracy pomiędzy Fiatem i Delphi, obejmująca dostawy systemów poprawiających osiągi pojazdów, przyjaznych dla środowiska i zapewniających oszczędne spalanie. Korzyści z montowanego systemu EPS to poprawa wyczucia, kiedy koła samochodu znajdują sie w pozycji na wprost i aktywny powrót kół do tej pozycji - wymagający minimalnego wysiłku ze strony kierowcy. Średnio system EPS Delphi zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 0,2 do 0,3 l na 100 km - w porównaniu z hydraulicznymi systemami wspomagania kierownicy. Ponadto technologie EPS Delphi umożliwiają redukcję emisji CO2 nawet do 8 g/km. Układ kierowniczy do Alfy MiTo jest produkowany w zakładach Delphi w Tychach, wraz z systemami EPS do kilku innych modeli Fiata, między innymi do Pandy, Fiata 500 i Grande Punto czy Lancii Ypsilon.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Polski rodowód komponentów stosowanych w Alfie MiTo