Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Porsche 718 Boxster: 4-cylindrowy roadster po nowemu

Autor: wnp.pl (AG)
27-01-2016 09:44
Porsche 718 Boxster: 4-cylindrowy roadster po nowemu
fot. Porsche

20 lat po premierze pierwszej generacji modelu Porsche Boxster, producent z Zuffenhausen restrukturyzuje ofertę roadsterów z silnikiem umieszczonym centralnie. Ich nowe wcielenie nosi oznaczenia 718 Boxster oraz 718 Boxster S. Dwuosobowe kabriolety są mocniejsze, a wg deklaracji również oszczędniejsze.

Sercem najnowszej serii modelowej jest nowo opracowany, 4-cylindrowy silnik typu bokser z turbodoładowaniem. Porsche 718 Boxster dysponuje jednostką 2.0 o mocy 300 KM, a 718 Boxster S - 2.5l , o mocy 350 KM. Ta druga wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek. Zużycie paliwa powinno spaść o 13%.

Na nowo zestrojono podwozie i wzmocniono hamulce. Kompleksowo zmienił się design - pomijając pokrywy bagażników, przednią szybą i dach, karoseria została przeprojektowana. W kabinie uwagę zwraca nowy panel deski rozdzielczej oraz montowana w standardzie, najnowsza generacja systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym. Na życzenie oferowany jest moduł nawigacji.

Wraz z premierą nowej linii modelowej 718 Boxster firma Porsche powraca do tradycji budowania sportowych aut z 4-cylindrowymi silnikami typu bokser. Zastosowanie turbodoładowania pozwoliło podnieść ich moment obrotowy. Jednostka 2.0 w 718 Boxster osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm, dostępny w zakresie 1 950 - 4 500 obr./min. 2,5-litrowy motor w 718 Boxster S generuje wyższą siłę napędową - 420 Nm (1 900 - 4 500 obr./min.).

W rezultacie nowe modele 718 Boxster mają wg deklaracji lepsze osiągi. 718 Boxster - z przekładnią PDK oraz pakietem Sport Chrono - przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej od poprzednika) i rozwija prędkość maksymalną 275 km/h. 718 Boxster S z takim samym wyposażeniem na sprint do setki potrzebuje 4,2 s (-0,6 s), a jego prędkość maksymalna wynosi 285 km/h.
Koncepcja turbodoładowania Porsche służy poprawie osiągów przy obniżeniu zużycia paliwa. W przypadku modelu 718 Boxster, 4-cylindrowy silnik połączony z przekładnią PDK na każde 100 km w cyklu NEDC ma potrzebować 6,9 l (o 1l/100 km mniej od poprzednika). 2,5-litrowy bokser napędzający roadstera 718 Boxster S ze skrzynią PDK ma zużywać 7,3 l/100 km (-0,9 l/100 km).
Standardowo obie „718” wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną. Na życzenie dostępna jest dwusprzęgłowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), wyposażona w oszczędzające paliwo "wirtualne" biegi.

Przedni pas nowego roadstera ma znacznie mocniejszą, bardziej "męską" rzeźbę. Nową koncepcję turbodoładowanego silnika zdradzają większe wloty powietrza. Całość uzupełnia nowy kształt biksenonowych reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED (opcjonalnie, po raz pierwszy, dostępnymi w czteropunktowej formie). Z boku, nowy model można rozpoznać m.in. po nowo stylizowanych lusterkach i osłonach progowych. W drzwiach pojawiły się klamki bez obudowy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 324 824 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 773 567 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP