PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Porsche 911 R - niby nic nowego ale...

Autor: wnp.pl (AG)
06-03-2016 21:00
Porsche 911 R - niby nic nowego ale...
fot. Porsche

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Porsche prezentuje 911 R - purystyczny samochód sportowy w klasycznej formie. Wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4.0 l (500 KM) z 6-stopniową, sportową, manualną skrzynią biegów wpisują 911 R w tradycję jego historycznego wzorca – homologowanego do jazdy po publicznych drogach, wyścigowego modelu o tej samej nazwie z 1967 roku.

Limitowane Porsche 911 R (litera R pochodzi od słowa Racing, czyli "wyścigowy") startowało w rajdach, w wyścigu Targa Florio, i brało udziału w biciu rekordów świata. Projekt nowego 911 R opiera się na systematycznej redukcji masy, maksymalnych osiągach i "niefiltrowanych" wrażeniach z jazdy. Specjalna, limitowana do 991 egz. edycja waży 1 370 kg i jest obecnie najlżejszą wersją modelu 911. Wysokoobrotowy, wolnossący, 6-cylindrowy silnik i manualna, sportowa skrzynia biegów mają potwierdzać zaangażowanie Porsche w segment aut o szczególnie wysokich osiągach. Nowe 911 R, opracowane przez wyścigowy ośrodek we Flacht, dołącza do modeli 911 GT3 oraz 911 GT3 RS, poszerzając spektrum samochodów z wyczynowymi jednostkami wolnossącymi.

Przy tylnej osi 911 R pracuje 6-cylindrowy bokser o pojemności 4.0 l, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8 250 obr./min i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6 250 obr./min. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 s. Z uwagi na swój purystyczny charakter występuje wyłącznie z 6-stopniową, sportową przekładnią manualną. Sportowe doznania podkreślają krótkie ścieżki prowadzenia drążka biegów. Maksymalna prędkość 911 R wynosi 323 km/h, a jego średnie zużycie paliwa (NEDC) - 13,3 l/100 km.

Specjalnie posiada specjalnie zestrojony układ skrętnej tylnej osi, który ma zapewniać bezpośrednią charakterystykę i precyzyjne prowadzenie przy zachowaniu wysokiej stabilności. Mechaniczna blokada tylnego dyferencjału ma pomagać w uzyskaniu maksymalnej trakcji, a o skuteczne wytracanie prędkości dbają standardowe hamulce ceramiczno-kompozytowe Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Z przodu zaopatrzono je w tarcze o średnicy 41 cm, a z tyłu - 39 cm. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony klasy UHP (Ultra High Performance), zamontowane na 20-calowych, kutych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą mocującą.

Na potrzeby 911 R wyścigowy oddział Porsche specjalnie zestroił system kontroli stabilności Porsche Stability Management (PSM). Za naciśnięciem przycisku kierowca może aktywować funkcję podwójnego wysprzęglenia, pomocną w przeprowadzaniu dokładnych redukcji przełożeń. Na życzenie model dostępny jest również z jednomasowym kołem zamachowym. Aby zachować praktyczność na co dzień, nabywcy mogą zamówić też system unoszenia przedniej osi: wystarczy wcisnąć przycisk, a prześwit z przodu zwiększa się o 3 cm.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


58 295 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 167 592 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 149 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP