Po 21 miesiącach produkcji, zgodnie z planem, z linii montażowej zakładów w Zuffenhausen zjechał ostatni egzemplarz Porsche 918 Spyder. Z jego technologii będą korzystały kolejne generacje sportowych samochodów niemieckiej marki.
Porsche 918 Spyder było od podstaw rozwijane jako samochód supersportowy z hybrydowym napędem plug-in. Prototyp modelu zadebiutował w 2010 r., podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Latem Rada Nadzorcza Porsche AG dała zielone światło do opracowania jego wersji produkcyjnej. 918 Spyder trafiło na rynek pod koniec 2013 r., kontynuując linię supersportowych samochodów Porsche: 904 Carrera GTS, 959, 911 GT1 oraz Carrera GT. Porsche 904 GTS z 1963 roku, z nadwoziem ze stali i kompozytów był przykładem połączenia stabilności z lekkością konstrukcji. Porsche 959 z 1986 r., wprowadziło elektronicznie sterowany napęd na obie osie. 10 lat później zadebiutowało 911 GT1, pionier technologii włókien węglowych w pojazdach cywilnych, a w 2003 r. - Carrera GT, pierwszy seryjny samochód z monokokiem i ramą pomocniczą w całości wykonanymi z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknami węglowymi.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Porsche kończy produkcję technologicznego pioniera - 918 Spyder