PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Porsche wprowadza trzecią generację Cayenne

Autor: wnp.pl (PIM)
30-08-2017 12:57

Mocne silniki turbo, nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S, nowe systemy podwozia, innowacyjna koncepcja obsługi i wyświetlania informacji oraz pełna łączność mają być najważniejszymi atutami nowego Porsche Cayenne.

Cayenne jest na rynku od roku 2002 i dotąd znalazło ponad 760 tys. nabywców. Porsche zapowiada, że nowa generacja jest całkowicie od nowa zaprojektowana. Nowe nadwozie ma powiększone wloty powietrza w przednim zderzaku i  horyzontalne krawędzie lamp. Auto zostało wydłużone o 63 mm (do 4918 mm). Ma jednak niezmieniony rozstaw osi (2895 mm) i szerokość( 1983 mm bez lusterek): Obniżono natomiast o 9 mm linię dachu, przez co auto wydaje się bardziej eleganckie, smukłe niż poprzednik. Pojemność bagażnika wzrosła z 670 do 770 litrów. Koła mają o 1 cal większą średnicę, co w połączeniu z montowanymi po raz pierwszy szerszymi oponami tylnej osi podkreśla lepszą dynamikę jazdy. Tylne lampy z przestrzennym wypełnieniem są przeprojektowane i uzupełnione smukłym pasem diod LED.

Na życzenie dostępne są lampy z Porsche Dynamic Light System (PDLS) z licznymi trybami działania, takimi jak doświetlanie zakrętów lub tryb autostradowy. Topowy wariant dysponuje matrycowymi reflektorami LED z systemem PDLS Plus - 84 osobno aktywowane diody zapewniają w pełni zmienne kształt i intensywność wiązki światła.

W chwili premiery do wyboru będą dwa nowo opracowane silniki o 6 cylindrach: 3-litrowa jednostka turbo w modelu Cayenne osiąga moc  340 KM, o 40 KM wyższą niż w poprzedniku, a 2,9 litrowy motor V6 biturbo pod maską Cayenne S generuje moc  440 KM – co stanowi wzrost o 20 KM. Bazowy model zapewnia znakomite osiągi: od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Nowe Cayenne S rozwija prędkość maksymalną 265 km/h, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s.

Bazujące w dużej mierze  na modelu 911 nowe Cayenne po raz pierwszy otrzymało tylną oś skrętną. Standardowo jest montowany aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne i elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Mimo znacznie bogatszego wyposażenia standardowego Cayenne waży nawet o 65 kg mniej od poprzednika.

Jazdę w terenie mają ułatwić tryby off-roadowe. Standardowo aktywowany jest program Onroad. Dla średnio trudnych warunków terenowych przewidziano cztery dodatkowe tryby: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pracę napędu, podwozia i blokad dyferencjałów można dopasować do poszczególnych warunków.

Nowością są hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które wykorzystują żeliwne tarcze z warstwą węglika wolframu, która zwiększa wartości tarcia, a jednocześnie pozwala ograniczyć zużycie oraz pylenie hamulców.

Ceny nowego Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, a Cayenne S – od 451 320 zł z VAT.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP