W związku z wprowadzonymi w Europie premiami za złomowanie i związanym z tym rosnącym popytem, Renault podjęło decyzję o zwiększeniu produkcji modeli Twingo i Clio. Wymagało to dostosowania narzędzi produkcyjnych w fabryce we Flins we Francji (Clio III) oraz w Novo Mesto w Słowenii (Clio Storia oraz Twingo). W zakładzie we Flins, w okresie VI-X 2009 obok Clio III produkowane będzie również Clio Campus (na polskim rynku i w Krajach Bałtyckich występujące pod nazwą Storia), co pozwoli fabryce w Novo Mesto zwiększyć produkcję modelu Twingo. Dzięki tej decyzji zostanie utworzonych 400 dodatkowych miejsc pracy w zakładzie we Flins.
Silny wzrost popytu na Renault Twingo spowodował, że zakład w Novo Mesto zwiększa jego produkcję. W związku z utrzymującą się nadal na dobrym poziomie sprzedażą modelu Clio Campus/Storia, firma podjęła decyzję o częściowym przeniesieniu produkcji tego modelu do fabryki we Flins.
W okresie VI-X 2009 zakład we Flins powinno opuścić ok. 8 000 egz. Clio Campus/Storia. Decyzja ta została podyktowana łatwością uruchomienia dodatkowej produkcji Clio Campus w fabryce we Flins, w której w ub. roku wyprodukowano 6 938 egz. tego modelu. Dzięki dodatkowej liczbie produkowanych aut, dzienna produkcja zakładu we Flins powinna osiągnąć poziom 700 egz., co spowoduje utworzenie 400 nowych miejsc pracy. Renault zaproponuje tymczasowe objęcie tworzonych stanowisk, pracownikom ze swoich innych zakładów.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Potrzeba więcej Clio i Twingo