XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Potrzebny jest kodeks współpracy "dealer samochodów-importer"

Potrzebny jest kodeks współpracy "dealer samochodów-importer"
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Związek Dealerów Samochodów (ZDS) poinformował o podjęciu współpracy z CECRA (Europejskie Stowarzyszenie Dealerów i Serwisów Samochodowych) w zakresie powstania kodeksu postępowania regulującego niektóre kwestie współpracy na linii dealer-importer. Od kilkunastu miesięcy w instytucjach europejskich trwa dyskusja o przyszłości uregulowań prawnych dla branży dystrybucji samochodów i usług serwisowych, wynikająca z zastąpienia rozporządzenia 1400/2002 WE rozporządzeniami 330/2010 i 461/2010 WE.

Jak czytamy w informacji ZDS, dyskusja ta dotyczy głównie ram oraz zakresu kodeksu postępowania uzgodnionego pomiędzy producentami, a dealerami samochodów oraz roli jaką w ostatecznym ustaleniu brzmienia tego kodeksu powinny zająć instytucje europejskie.

CECRA/EDC, zwróciło się do ZDS o wsparcie ich działań i przekonanie polskich decydentów do popierania inicjatywy kodeksu. Związek Dealerów Samochodów spotkał się z przedstawicielami Ministerstwa Gospodarki oraz wystosował list do Grażyny Henclewskiej - podsekretarz stanu w resorcie, odpowiedzialną za branżę motoryzacyjną.

Celem jest uzyskanie poparcia dla prowadzonych na forum CARS 2020 działań na rzecz osiągnięcia porozumienia z producentami samochodów w sprawie ustanowienia wzajemnej samoregulacji w formie kodeksu postępowania, który dawałby prawo do utrzymania najważniejszych dla dealerów osiągnięć wygasłego już rozporządzenia 1400/2002, w tym m.in.:
- prawa do przekazania przedsiębiorstwa innemu dealerowi w tej samej sieci bez zgody producenta samochodów;
- nieograniczonego prawa do oferowania więcej niż jednej marki samochodowej w swoim salonie (multibranding);
- prawa do uzyskania odszkodowania w przypadku nieuzasadnionego rozwiązania umowy przez producenta.

źródło: ZDS
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Potrzebny jest kodeks współpracy "dealer samochodów-importer"

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!