Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) postanowiła włączyć do swoich planów inwestycyjnych Beskidzką Drogę Integracyjną (BDI).
W 1999 roku, w krakowskim oddziale GDDKiA przeprowadzono studium nad kompleksową modernizacją drogi krajowej od Głogoczowa do Kęt i wykazały one, że zdecydowana większość trasy będzie musiała zostać poprowadzona po nowym śladzie. Z uwagi na koszty, zaplanowano obwodnice miast, zlokalizowanych na trasie, których przebieg wpisuje się w BDI, natomiast nie planowano budowy całej trasy.
Teraz postanowiono zastosować rozwiązanie kosztowne, ale zarazem kompleksowo rozwiązujące problem DK 52. Na trasie BDI znajdą się: północna obwodnica Kalwarii Zebrzydowskiej, południowa obwodnica Wadowic, północna obwodnica Andrychowa, Inwałdu i Choczni oraz południowa obwodnica Kęt.
Sprawa została szczegółowa omówiona na spotkaniu Ministra Transportu, Jerzego Polaczka z przedstawicielami samorządów miast zlokalizowanych przy DK 52, gdzie Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA dokonał prezentacji projektu. Decyzją centrali GDDKiA, krakowski oddział będzie zajmować się całą modernizacją drogi od Głogoczowa do węzła z drogą ekspresową S1 w rejonie Bielska-Białej. W najbliższych miesiącach GDDKiA ogłosi przetarg na opracowanie dokumentacji do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Powstanie Beskidzka Droga Integracyjna