PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Daimlera: silniki Diesla powinny pozostać na rynku

Autor: PAP
10-03-2017 12:23
Prezes Daimlera: silniki Diesla powinny pozostać na rynku

Wierzymy, iż w interesie wszystkich jest pozostawienie silników Diesla i czerpanie z korzyści jakie przynoszą - prekonuje Dieter Zetsche

Fot. mat. pras.

Nowoczesne silniki Diesla są praktycznie tak samo „czyste” jak współczesne napędy benzynowe, a do tego emitują mniej CO2. W związku z tym wysokoprężne jednostki powinny pozostać na rynku - powiedział prezes Daimlera Dieter Zetsche.

"Z racjonalnego punktu widzenia w interesie wszystkich jest, aby utrzymać udział silników Diesla w rynku. Od września 2015 roku, czyli od targów we Frankfurcie, nasz stosunek do nich nie uległ zmianie. (…) Oczywiście to nie tylko kwestia racjonalności. Widzieliśmy ponawiające się ataki (na te jednostki napędowe - PAP), które nie miały nic wspólnego z rozsądkiem. Powtórzę jednak, że wierzymy, iż w interesie wszystkich jest pozostawienie silników Diesla i czerpanie z korzyści jakie przynoszą" - mówił Zetsche podczas zamkniętego spotkania prasowego w trakcie międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie.
Odnosząc się do wchodzenia na rynek koncernów z Chin i Doliny Krzemowej, prezes Daimlera przyznał, że duży wkład w popularyzację samochodów elektrycznych wniosła Tesla. Jednak zdaniem Zetsche ta firma, w przeciwieństwie do innych firm technologicznych, przyjęła dość konserwatywne podejście do motoryzacji i produkcji samochodów.

"Wiele też słyszeliśmy o przyszłych samochodach Apple'a i Google'a. Jednak na razie widać, że bardziej koncentrują się one na stworzeniu aplikacji +czarnych skrzynek+, które będą wykorzystywane podczas autonomicznej jazdy, oraz platform i ekosystemów do obsługi pojazdów. Przez co mniej pracy wkładają w opracowanie samego samochodu" - ocenił Zetsche.

Pozostając w tematyce nowoczesnych technologii prezes Daimlera zwrócił uwagę, że "z obecnej perspektywy można dostrzec, że silniki elektryczne są napędami, z których będziemy korzystać, niezależnie czy będą one czerpać energię z baterii, czy wodorowych ogniw paliwowych". Dodał jednak, że na razie korzystanie z akumulatorów wydaje się "z wielu powodów" bardziej racjonalnym podejściem. Podkreślił, że w ostatnim czasie zdecydowanie wzrósł zasięg samochodów jeżdżących na bateriach, a także zmalał czas ich ładowania. Ogniwa paliwowe wymagają natomiast zwiększenia sieci infrastruktury tankowania wodorem. Choć zapewnił, że koncern pracuje nad tą technologią i będzie prezentował samochody wodorowe.

Zwrócił też uwagę, że w związku z rosnąc populacją miast i coraz bardziej zakorkowanymi ulicami będzie rosła popularność usług współdzielenia aut, czyli carsharingu. Dotyczy to szczególnie centr wielkich miast, na co Daimler jest przygotowany - zapewnił.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP