PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes PSA: Opel musi obniżyć koszty o jedną trzecią

Autor: wnp.pl (PIM)
26-10-2017 12:42 |  aktualizacja: 26-10-2017 12:43
Prezes PSA: Opel musi obniżyć koszty o jedną trzecią

Carlos Tavares, prezes PSA, stwierdził, że koszty w fabrykach Opla są o połowę wyższe niż we francuskich zakładach grupy.

Fot. Andrzej Wawok

Carlos Tavares, prezes PSA, zapowiada oszczędności w Oplu, gdzie koszty są o połowę wyższe niż w fabrykach PSA. Plan restrukturyzacji Opla ma być przedstawiony na początku listopada. Na razie i General Motors, i grupa PSA chwalą się wynikami, na które transakcja Opla ma dobry wpływ.

  • Po pozbyciu się Opla General Motors wykazuje zyski.
  • PSA notuje znaczny wzrost sprzedaży dzięki Oplowi. Zyskami się nie chwali.
  • Carlos Tavares zapowiada wsparcie rozwoju Opla, szczególnie w obszarze aut elektrycznych i hybrydowych.
Carlos Tavares przygotowuje zakłady Opla do zmian, jakie ma zamiar zapowiedzieć w listopadzie. W wywiadzie dla dziennika Die Welt stwierdził m.in., że zakłady Opla zużywają zbyt wiele energii i mają nie dość skuteczne procedury. Koszty produkcji w Oplu są o co najmniej 50 proc. wyższe niż w zakładach we Francji. – Musimy zawsze, wszędzie i we wszystkich funkcjach być bardziej wydajni – mówi Carlos Tavares. Podkreślił, że samochody Opla są dobre oraz że PSA będzie wspierało plany rozwojowe Opla, o ile będzie przekonane o ich zasadności. Na pewno PSA wspomoże Opla technologicznie w obszarze samochodów elektrycznych i hybrydowych.

W innym wywiadzie Carlos Tavares stwierdził, że nie można winą za kłopoty Opla winić tylko Amerykanów z General Motors, ale także zarządzanie marką przez centralę w Russelsheim. Niedawno GM zaprezentowało wyniki trzeciego kwartału tego roku, czyli pierwszego kwartału bez Opla. Na razie notuje stratę wartości 3 mld dolarów, ale to wynik rezerw, jakie musiał utworzyć po transakcji sprzedaży Opla. Bez nich wykazałby 2,4 mld dolarów zysku. Według zarządu GM to pierwszy od końca 2014 roku kwartał, w którym wszystkie segmenty operacyjne przyniosły zysk.

Swoje wyniki zaprezentował także koncern PSA. Całkowita sprzedaż sięgnęła 843 tys. aut, przy czym 165 tys. to sprzedaż Opla i Vauxhalla. Dzięki temu PSA odnotowało wzrost sprzedaży o 23,8 proc., same francuskie marki zanotowały spadek o 0,5 proc., głównie ze względu na spadek w Chinach i Azji o 28,8 proc. W Europie sprzedaż PSA wzrosła o 3,9 proc., a wraz z Oplem o 46,9 proc.

PSA informuje, że jej fabryki pracują na pełnych obrotach, bo wzrost zamówień na Citroeny osiągnął 38 proc., a na Peugeoty 72 proc. To głównie zasługa wprowadzenia w ciągu ostatnich 15 miesięcy 5 nowych modeli w najbardziej rozwojowym segmencie SUV.

Obroty grupy wyniosły 14,988 mld euro, co stanowi wzrost o 31,4 proc. Zysków grupa nie podała.

Grupa PSA, a dokładnie mówiąc segment Peugeota, Citroena i DS łączą silny wzrost z dyscypliną cen i kosztów. To kluczowe w obliczu wyzwań, jakie stoją przed nami w tak niepewnym otoczeniu gospodarczym – napisał w komentarzu do wyników Jean-Baptiste de Chatillon, dyrektor finansowy i członek zarządu Grupy PSA.

Wygląda na to, że wyzwania stoją przede wszystkim przed segmentem Opla i Vauxhalla, ale na szczegóły trzeba jeszcze poczekać.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP