PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Prezes Wieltonu: spodziewamy się koniunktury co najmniej tak dobrej jak w 2015 r.

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
07-03-2016 06:19 |  aktualizacja: 07-03-2016 06:53
Prezes Wieltonu: spodziewamy się koniunktury co najmniej tak dobrej jak w 2015 r.

Mariusz Golec, prezes Wieltonu.

Fot. Mat. pras.

Umacnianie pozycji na rynkach europejskich, poszukiwanie nowych, m.in w Afryce, oraz poszerzenie portfolio produktów to najważniejsze zadania Wieltonu na rok 2016. - Wydamy na inwestycje kilkadziesiąt mln złotych - zapowiada Mariusz Golec, prezes firmy.

Jak oceniacie perspektywy firmy na rok 2016?

- Do roku 2016 podchodzimy z umiarkowanym optymizmem. Spodziewamy się dobrej koniunktury, co najmniej tak dobrej jak w roku ubiegłym. Początek roku był bardzo udany. Według danych sprzedaży CEPiK (pierwsze rejestracje nowych przyczep i naczep - red.) w styczniu weszliśmy na pozycję nr 2 w Polsce, a od pierwszego miejsca dzieli nas zaledwie 7 sztuk. Oczywiście, to tylko dane z jednego miesiąca, jednak pokazują dobry kierunek. Zakładamy kilkuprocentowy wzrost polskiego rynku, a my powinniśmy rosnąć kilka punktów powyżej rynku.

W Europie Zachodniej spodziewamy się kontynuacji pozytywnego trendu i wzrostu branży o ok. 10 proc. Skoncentrujemy tam swoje działania na wybranych rynkach, co pozwoli zrekompensować spadki sprzedaży na Wschodzie. Chcemy mocno zaznaczyć naszą obecność i zdecydowanie zwiększyć udziały rynkowe w Niemczech, gdzie uruchomiliśmy ostatnio nową spółkę. We Francji zakładamy jednocyfrowy wzrost i zwiększenie udziału w rynku poprzez spółkę zależną Fruehauf, której rozszerzymy ofertę produktową. Stabilny rozwój przewidujemy także we Włoszech. Kolejny wzrost o 80 proc. jest niemożliwy, ale liczymy na ponad 10 proc.

Jaki rozwój wypadków przewidujecie w Rosji, gdzie zanotowaliście w ubiegłym roku spadek sprzedaży?

- Przewidujemy, że sytuacja będzie się stabilizować, choć na razie nie widać szans na wzrost. Jednak chcemy pozostać na tym rynku - nasze produkty cieszą się w Rosji uznaniem klientów. Odbicie w branży powinno nastąpić w 2017 r. W tej chwili skupiamy się na optymalizacji kosztów i reorganizacji.

Planujecie dalszą ekspansję?

- Jesteśmy obecni na 35 rynkach i to na nich w tym roku chcemy się skupić. Koncentrujemy swoje działania na Włoszech, Francji, Niemczech i krajach Beneluksu.

Planujemy też zwiększyć swoją obecność na ciekawym rynku afrykańskim. Aktualnie tworzymy strategię dla tych rynków, szczególnie w krajach francuskojęzycznych, gdzie chcemy wprowadzić naszą francuską markę Fruehauf. Mamy za sobą pierwsze kontrakty i to utwierdza nas w decyzji, aby rozwijać się na wybranych rynkach. W tym roku będziemy analizować możliwości rozwoju i pracować nad strategią.

Macie w planach także ofensywę produktową?

- Tak, planujemy skupić się na rozszerzeniu oferty produktowej naszych zagranicznych spółek. Fruehauf ma obecnie dominującą pozycję na rynku francuskim z ponad 33-proc. udziałem, chcemy tam pozyskać nowych klientów poprzez poszerzenie portfela produktów agro. Natomiast we Włoszech chcemy wprowadzić do oferty naczepy do przewozu maszyn i wywrotek.

NA GIEŁDZIE

Wielton S.A. [WLT]

kurs:

13.20 PLN -0.14 (-1.05%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


57 738 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 316 727 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 142 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP