Dobra sprzedaż na zagranicznych rynkach pozwoliła japońskiej Toyocie zwiększyć zysk netto w ostatnim kwartale o 11%, do 4 mld USD.
Toyocie nie zaszkodziła trudna sytuacja na rynku japońskim, ponieważ dobrymi wynikami zaskoczyły kraje rozwijające się. - Młode rynki oraz, bogate w surowce, państwa Południowo-Wschodniej Azji, Afryki i Ameryki Łacińskiej stają się jednym z głównych filarów naszych zysków - powiedział Takeshi Suzuki, jeden z dyrektorów Toyoty.
- Koncern ma sporą szansę na większą sprzedaż w USA i utrzymanie świetnych wyników w pozostałych krajach, pomijając oczywiście Japonię. Dzięki temu zysk firmy na koniec roku może być rekordowy - uważa Atsushi Kawai, analityk Mizuho Investors Securities.
Szefowie koncernu zastrzegają, że konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Głównym rywalem Toyoty pozostaje amerykański GM, z którym japońska firma walczy o tytuł lidera globalnego rynku motoryzacyjnego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Prius, Camry, Corolla - silne atuty Toyoty