General Motors rzuca wyzwanie popularnej Toyocie Prius. Jego nowy Chevrolet Volt będzie można podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Producenci aut próbują znaleźć dla siebie niszę w segmencie pojazdów paliwooszczędnych.
Zachęcona sukcesem Priusa Toyota Motor Co. ogłosiła niedawno, że do 2020 r. silniki hybrydowe będą dostępne we wszystkich modelach produkowanych przez nią samochodów. Ford Motor, który wśród swoich aut ma niewiele opcji hybrydowych, planuje w przyszłym roku podwoić zarówno ofertę, jak i produkcję pojazdów hybrydowych. Z kolei Honda Motor zamierza w przyszłym roku importować nowy samochód hybrydowy, który będzie konkurował bezpośrednio z Toyota Prius na rynku USA - i będzie miał niższą cenę.
Chevrolet Volt ma trafić do sprzedaży w 2010 r., a jego główny projektant Bob Boniface na seminarium zorganizowanym przez Ośrodek Badań Motoryzacyjnych przedstawił najnowsze zmiany stylistyczne w tym aucie: bardziej foremny przód ma dzięki lepszej aerodynamice zwiększyć zasięg pojazdu zasilanego prądem z baterii. Volt będzie mógł przejechać co najmniej 65 km na zasilaniu z akumulatora litowo-jonowego, ale auto będzie też wyposażone w mały bak z paliwem dla silnika, który umożliwi w razie konieczności naładowanie baterii. Użytkownicy będą mogli zasilać auto w domu, korzystając ze zwykłego gniazdka elektrycznego.
Przemysł samochodowy stara się zaspokoić zmieniający się popyt amerykańskich konsumentów, którzy wolą teraz mniejsze, bardziej ekonomiczne auta, a odchodzą od półciężarówek i SUV-ów. Mimo że cena benzyny zeszła ostatnio z poziomu ponad 4 USD za galon, większość producentów uznała, że przejście na małe samochody to zasadniczo trwała zmiana w ogólnych preferencjach klientów. Zatem spółki chcą takie wozy budować.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Producenci aut przestawiają się na oszczędniejsze modele