XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Producenci aut tną zatrudnienie wobec kryzysu

Producenci aut tną zatrudnienie wobec kryzysu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Kolejne fabryki aut w naszym regionie zapowiadają zwolnienia pracowników. Tym razem VW ogłosił, że będzie namawiał ludzi ze słowackiego zakładu do odchodzenia z pracy, proponując siedmio-miesięczną odprawę.

Kryzys nie omija i polskich firm. - W nieodległej przyszłości zwolnienia, nawet znaczne, są niewykluczone - przyznaje w "Rzeczpospolitej" Ryszard Kowalski, dyrektor biura zarządu FSO. Na razie na Żeraniu ograniczono o ok. 600 osób liczbę pracowników z agencji pracy tymczasowej.

W październiku i listopadzie z kilkudziesięcioma osobami z agencji pracy tymczasowej nie przedłużył umów także VW Poznań. - Nie ma jednak żadnych decyzji o zwolnieniach - zastrzega w dzienniku Piotr Danielewicz, rzecznik firmy. - W tej chwili trwają natomiast rozmowy ze związkami w kontekście działań mających pomóc przetrwać trudną sytuację spowodowaną drastycznym spadkiem zamówień. Mamy nadzieję, że wkrótce podpisane będzie porozumienie - dodał.

Na spadek popytu reaguje także gliwicka fabryka GM. Od października łącznie miała już pięć tygodni przestojów. - W grudniu zmieniliśmy system pracy z trzech zmian na dwie. Musieliśmy dostosować do tego zatrudnienie - tłumaczy na łamach "Rz" Wojciech Osoś, rzecznik GM Poland. - Zaproponowaliśmy pracownikom program dobrowolnych odejść, z którego skorzystało ponad 100 osób. Nie przedłużaliśmy też umów czasowych, które właśnie wygasały. Łącznie zatrudnienie zmalało z ok. 3 tys. do 2,85 tys. osób. Ale nikt, kto miał stałą umowę, nie został zwolniony - podkreśla.

Praktyka nieprzedłużania umów w Gliwicach jednak trwa. Łącznie zatrudnienie spadnie o ok. 250 osób. Część pracowników zaczęła też wykonywać prace, które wcześniej zlecano poddostawcom. Sporą nadzieją dla zakładu jest przygotowywane uruchomienie pod koniec tego roku produkcji astry IV generacji.

Żadnych planów zwolnień nie ma natomiast Fiat Auto Poland. Wszystkie firmy zastrzegają jednak, że ich dalsze postępowanie zależeć będzie od tego, jak długo popyt na auta w Europie Zachodniej będzie tak drastycznie ograniczony - czytamy w "Rzeczpospolitej".
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Producenci aut tną zatrudnienie wobec kryzysu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!