Ponad 21 mld zł. wydamy w tym roku na 292 tys. nowych samochodów. To o 1/3 więcej niż przed rokiem.
Wojciech Drzewiecki IBRM Samar: - Do tej liczby dodajmy 10%,, bo dużo osób, mając jednoosobowe firmy, rejestruje samochody na siebie, jako prywatnych użytkowników. W okresie I-IX '07, koncerny sprzedały 145,2 tys. aut z czego 83,5 tys. trafiło do firm.
Wyliczenia Rzeczpospolitej i Samaru wskazują, że od IX '06 średnia cena nowego auta w Polsce wzrosła o 7%, do 73,3 tys.zł. W przypadku samochodów firmowych (60% sprzedaży), cena sięga nawet 83,3 tys.; w przypadku aut kupowanych prywatnie - ok. 64 tys. zł. Oznacza to, że z ponad 21 mld, które wydane będą w br na zakup nowych aut, 65% (14,6 mld) pochodzić będzie z kas przedsiębiorstw.
Klienci indywidualni wezmą niespełna 117 tys. pojazdów, tyle co rok wcześniej. Wydadzą jednak o 0,5 mld zł. więcej. W opinii Drzewieckiego, kupujemy droższe samochody, choć - z racji wzmocnienia złotego - mogłyby być one nawet tańsze.
Rzeczpospolita pisze, że zarówno marki popularne, jak Fiat, czy mniej znane, jak Hyundai, nie spuściły z ceny, choć rozliczenia walutowe dały możliwość obniżek od ok. 3 (w przypadku rozliczeń w euro) do 15% przy imporcie dolarowym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Przedsiębiorcy wydadzą 14 mld na samochody