XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Przedstawiciel kanclerz Niemiec broni silników Diesla

Przedstawiciel kanclerz Niemiec broni silników Diesla
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Niemcy mają "żywotny interes" w utrzymaniu produkcji silników Diesla - podkreślił szef urzędu kanclerskiego Peter Altmaier. W wywiadzie dla agencji prasowej Bloomberg zaznaczył, że władze muszą dbać o kondycję krajowego przemysłu motoryzacyjnego.

Niemiecki przemysł motoryzacyjny wstrząsany jest od dwóch lat skandalami związanymi z nielegalnymi praktykami, których celem było zaniżanie za pomocą specjalnego oprogramowania wyników pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla.

Zdaniem krytyków było to możliwe, ponieważ władze chroniły branżę i "przymykały oko" na nieprawidłowości. Niemieckie stowarzyszenie LobbyControl skrytykowało kanclerz Angelę Merkel i jej rząd za działania w charakterze "rzecznika" niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Zdaniem działaczy parasol ochronny rządu doprowadził do bezkarności producentów aut.

"Mamy żywotny interes w ocaleniu technologii dieslowskich, ponieważ emitują one zdecydowanie mniej CO2 od innych rozwiązań. (...) W tym samym czasie musimy upewnić się, że wszystkie przepisy są przestrzegane i wprowadzane w życie" - podkreślał Altmaier w rozmowie z Bloombergiem.

Na początku sierpnia ministerstwo transportu Niemiec zorganizowało spotkanie przedstawicieli władz centralnych i lokalnych z reprezentantami niemieckich koncernów motoryzacyjnych. Tematem rozmów były metody zmniejszenia emisji szkodliwych substancji. Udało im się dojść do porozumienia. Producenci samochodów zobowiązali się do aktualizacji oprogramowania silników, aby systemy filtrowania emisji działały skuteczniej. Ta aktualizacja zostanie przeprowadzona w 5,3 mln samochodów, kosztem około 500 mln euro. Koszty te pokryją koncerny.

"Naszą odpowiedzialnością jest walka o dobre porozumienia, ale też zachowanie siły i potencjału przemysłu motoryzacyjnego. (...) Jestem pełen optymizmu, że przezwyciężymy wszelkie trudności" - mówił szef urzędu kanclerskiego.

Pierwszym niemieckim koncernem motoryzacyjnym, któremu udowodniono stosowanie nielegalnych praktyk był Volkswagen. W następstwie dochodzenia podległej rządowi USA Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki.

Oprogramowanie to, znane pod angielską nazwą "defeat device" (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom. O manipulacje oskarżane są także m.in. firmy Porsche i Audi należące do koncernu Volkswagen, a także inne koncerny.

Czytaj także artykuł wnp.pl:
Diesle jeszcze pociągną

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przedstawiciel kanclerz Niemiec broni silników Diesla

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!