PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przedstawiciel Renault: chemia kluczem do elektryfikacji motoryzacji

Autor: PAP
13-03-2017 09:34
Przedstawiciel Renault: chemia kluczem do elektryfikacji motoryzacji
Fot. Shutterstock.com

Znalezienie odpowiednich substancji chemicznych będzie kluczem do rozwoju elektrycznych samochodów, wszystkie inne czynniki są zdecydowanie mniej istotne – przekonywał w rozmowie z PAP dyrektor Renault ds. planowania i rozwoju Bruno Ancelin.

"Chemia baterii jest kluczem, który blokuje obecnie producentów. Wszystko inne, szczerze mówiąc, nie ma takiego znaczenia - można przecież łatwo poprawić np. silniki. (…) Jeśli miałbym poświęcić wszystkie swoje pieniądze na konkretne działanie, od którego zależałoby przetrwanie motoryzacji w najbliższych 50 latach, wybrałbym chemię baterii. Dla mnie jest ona głównym motorem napędowym" - mówił przedstawiciel francuskiego koncernu. Szczególnie, że baterie są jednymi z najdroższych elementów samochodów elektrycznych - dodał podczas rozmowy w kuluarach międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie.
Przypomniał, że jego firma od 2012 r. sprzedaje samochód elektryczny Zoe. Ancelin zwrócił uwagę: "jesteśmy bardzo zaskoczeni faktem, iż baterie (zastosowane w tych autach - PAP) nie starzeją się tak jak przypuszczaliśmy. W wieloletnich akumulatorach nadal mamy 90 proc. pierwotnego poziomu i to przy codziennym ładowaniu przez użytkowników". "To oznacza, że już osiągnęliśmy duży postęp" - dodał Ancelin, który jest również członkiem komitetu wykonawczego koncernu.

Ancelin powiedział, że w przypadku większego zużycia, bateria samochodowa będzie mogła być następnie wykorzystana do innych celów, np. do magazynowania energii w mieszkaniach lub biurach. Dodał, że firma już eksperymentowała z takimi rozwiązaniami.

"Rozważamy liczne scenariusze. Można np. ładować samochód elektryczny nocą, korzystając z niższych stawek. Następnie pojechać nim do pracy, zużywając ok. 10-20 proc. akumulatora. Na miejscu, w trakcie dnia można sprzedać nadwyżkę energii do okolicznego budynku. Dzięki temu możemy zarabiać w ramach pewnego ekosystemu" - tłumaczył Ancelin.

Przedstawiciel władz Renault zaznaczył, że nawet przy obecnej generacji baterii istnieje możliwość zwiększenie ich wydajności przez optymalizację działań systemów samochodu.

"Co do energii, którą pobieramy z baterii myślę, że istnieje potencjał optymalizacji sięgający nadal 20-30 proc. Nadal trwają np. dyskusje na temat znalezienia odpowiedniego kompromisu np. między wagą baterii a karoserii" - informował.

Odnosząc się do innych typów jednostek napędowych Ancelin ocenił, że silniki hybrydowe są "rozwiązaniem przejściowym". "To rozwiązanie, które przetrwa może z dziesięć lat, mogę się o to nawet założyć. Z nadejściem wydajnych samochodów elektrycznych, pokonujących dalekie odległości i posiadających możliwość szybkiego ładowania, hybrydy nie będą konieczne" - ocenił przedstawiciel władz Renault. Dodał, że w silnikach hybrydowych "płaci się podwójnie", co odbija się na cenie tego typu samochodów.

Jednocześnie zwrócił uwagę, że najnowocześniejsze silniki Diesla spełniają wszystkie normy środowiskowe i nie emitują większej liczby szkodliwych substancji od napędów benzynowych. Podkreślił, że zgadza się z działaniami mającymi doprowadzić do wycofania starych jednostek wysokoprężnych, ale nie rozumie czemu dotyczy to nowych napędów.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 864 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP