Przedstawiciel Renault: chemia kluczem do elektryfikacji motoryzacji

Przedstawiciel Renault: chemia kluczem do elektryfikacji motoryzacji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Znalezienie odpowiednich substancji chemicznych będzie kluczem do rozwoju elektrycznych samochodów, wszystkie inne czynniki są zdecydowanie mniej istotne – przekonywał w rozmowie z PAP dyrektor Renault ds. planowania i rozwoju Bruno Ancelin.

"Chemia baterii jest kluczem, który blokuje obecnie producentów. Wszystko inne, szczerze mówiąc, nie ma takiego znaczenia - można przecież łatwo poprawić np. silniki. (…) Jeśli miałbym poświęcić wszystkie swoje pieniądze na konkretne działanie, od którego zależałoby przetrwanie motoryzacji w najbliższych 50 latach, wybrałbym chemię baterii. Dla mnie jest ona głównym motorem napędowym" - mówił przedstawiciel francuskiego koncernu. Szczególnie, że baterie są jednymi z najdroższych elementów samochodów elektrycznych - dodał podczas rozmowy w kuluarach międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Genewie.

Przypomniał, że jego firma od 2012 r. sprzedaje samochód elektryczny Zoe. Ancelin zwrócił uwagę: "jesteśmy bardzo zaskoczeni faktem, iż baterie (zastosowane w tych autach - PAP) nie starzeją się tak jak przypuszczaliśmy. W wieloletnich akumulatorach nadal mamy 90 proc. pierwotnego poziomu i to przy codziennym ładowaniu przez użytkowników". "To oznacza, że już osiągnęliśmy duży postęp" - dodał Ancelin, który jest również członkiem komitetu wykonawczego koncernu.

Ancelin powiedział, że w przypadku większego zużycia, bateria samochodowa będzie mogła być następnie wykorzystana do innych celów, np. do magazynowania energii w mieszkaniach lub biurach. Dodał, że firma już eksperymentowała z takimi rozwiązaniami.

"Rozważamy liczne scenariusze. Można np. ładować samochód elektryczny nocą, korzystając z niższych stawek. Następnie pojechać nim do pracy, zużywając ok. 10-20 proc. akumulatora. Na miejscu, w trakcie dnia można sprzedać nadwyżkę energii do okolicznego budynku. Dzięki temu możemy zarabiać w ramach pewnego ekosystemu" - tłumaczył Ancelin.

Przedstawiciel władz Renault zaznaczył, że nawet przy obecnej generacji baterii istnieje możliwość zwiększenie ich wydajności przez optymalizację działań systemów samochodu.

"Co do energii, którą pobieramy z baterii myślę, że istnieje potencjał optymalizacji sięgający nadal 20-30 proc. Nadal trwają np. dyskusje na temat znalezienia odpowiedniego kompromisu np. między wagą baterii a karoserii" - informował.

Odnosząc się do innych typów jednostek napędowych Ancelin ocenił, że silniki hybrydowe są "rozwiązaniem przejściowym". "To rozwiązanie, które przetrwa może z dziesięć lat, mogę się o to nawet założyć. Z nadejściem wydajnych samochodów elektrycznych, pokonujących dalekie odległości i posiadających możliwość szybkiego ładowania, hybrydy nie będą konieczne" - ocenił przedstawiciel władz Renault. Dodał, że w silnikach hybrydowych "płaci się podwójnie", co odbija się na cenie tego typu samochodów.

Jednocześnie zwrócił uwagę, że najnowocześniejsze silniki Diesla spełniają wszystkie normy środowiskowe i nie emitują większej liczby szkodliwych substancji od napędów benzynowych. Podkreślił, że zgadza się z działaniami mającymi doprowadzić do wycofania starych jednostek wysokoprężnych, ale nie rozumie czemu dotyczy to nowych napędów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przedstawiciel Renault: chemia kluczem do elektryfikacji motoryzacji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!