PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Przejęcie Opla przez Francuzów - GM nie potwierdza i nie zaprzecza

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
15-02-2017 06:47 |  aktualizacja: 15-02-2017 08:41
Przejęcie Opla przez Francuzów - GM nie potwierdza i nie zaprzecza

Zakład GM w Gliwicach.

Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Rozmawiamy od kilku lat na różne tematy. Jeżeli do czegoś dojdziemy, to poinformujemy, ale może być też tak, że z rozmów nic nie wyjdzie - tak w skrócie można przedstawić komentarz General Motors do informacji, że koncern PSA chce odkupić markę Opel. Identycznie brzmiące oświadczenie opublikowało PSA.

Zaczęły się więc domysły i eksperckie przewidywania w kwestii ewentualnych skutków transakcji, gdyby do niej doszło.
Prawdą jest, że Opel w ostatnich latach przynosi straty. Po bolesnej restrukturyzacji, obejmującej m.in. zamknięcie zakładu w Bochum i w nurcie poprawiającej się sytuacji rynku w Europie straty Opla są coraz mniejsze. Firma przekonuje nawet, że gdyby nie wpływ Brexitu już w tym roku wyszła by na zero. Na razie jednak europejski segment General Motors zanotował 257 mln dolarów straty operacyjnej. W poprzednim roku strata na tym poziomie wyniosła jednak 813 mln dolarów, a w roku 2014 nawet 1,4 mld dolarów.

Opel poprawia wyniki sprzedaży. W ubiegłym roku osiągnęła ona 1,16 mln aut, o 46 tys. więcej niż rok wcześniej. Był to najlepszy wynik Opla od 2011 roku. Lokomotywą marki, osiągającą wzrost o jedną czwartą była Astra, produkowana m.in. w Gliwicach.

- Zwiększyliśmy sprzedaż w trudnych warunkach roku 2016. Jesteśmy optymistami co do roku 2017. Będziemy kontynuować kurs wzrostu dzięki ofensywie produktowej z atrakcyjnymi nowymi modelami. Będziemy dobrze pozycjonowani w rosnącym segmencie CUV dzięki naszym nowym modelom Crossland X i Grandland X - powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej.

W planach marki jest wprowadzenie w latach 2016-2020 aż 29 nowych samochodów, z czego na rok 2017 zaplanowano 7. Obok wspomnianych modeli CUV będzie to elektryczna Ampera-e, następna generacja Insigni, dostępna w trzech wersjach, także uterenowionej Country Tourer oraz nowej wersji Vivaro.

Obydwa modele CUV to właśnie wynik współpracy z koncernem PSA - pierwszy dzieli platformę z Peugeotem 2008, a drugi z 3008. Opel i PSA rozpoczęły współpracę w 2012 roku, mając w planach cztery linie modelowe oparte o wspólne platformy. Zmiana planów Opla ograniczyła tę współpracę, ale przetrwała ona w segmentach MPV i lekkich samochodach dostawczych.

Możliwość tworzenia wspólnych platform dla wielu modeli to jeden z plusów takiej współpracy, a także… ewentualnego przejęcia Opla przez PSA. Widać to na przykładzie największego europejskiego koncernu, Volkswagena - na tej samej platformie powstają m.in. Volkswageny Golf, Scirocco, Beetle, Tiguan, Seat Leon, Skody Octavia i Yeti, Audi A3. Wspólna platforma oznacza możliwość wykorzystania wielu wspólnych podzespołów - silników, skrzyń biegów, układów wydechowych, kierowniczych, hamulcowych i wielu innych elementów. Można je więc produkować w większych seriach, co zmniejsza koszty jednostkowe i nakłady na konstrukcje. Nowa generacja platform pozwoli także na budowanie samochodów różnych segmentów wielkości. Volkswagen zamierza od roku 2018 produkować 5 mln platform MQB, a więc i tyle samo opartych na nich aut.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


27 776 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP