Przyszłość jednak pod napięciem?

Przyszłość jednak pod napięciem?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Samochody elektryczne, choć uznawane za pojazdy przyszłości, posiadają prawie 200-letnią historię. To ich prototypy, które powstały już w latach 30. XIX wieku, jako pierwsze biły rekordy prędkości, w 1899 r. pokonując barierę 100km/h. Niedługo potem zostały niemal całkowicie wyparte przez wydajniejsze i tańsze silniki spalinowe. Czy dzisiejszy postęp technologiczny oraz zapotrzebowanie na tańszy i bardziej ekologiczny transport sprawią, że staną się powszechnym widokiem na naszych ulicach?

Współczesne auta elektryczne mogą poruszać się z prędkością ponad 140km/h, a maksymalny zasięg na jednym ładowaniu akumulatora wynosi nawet 500 km. Co zatem stoi na przeszkodzie upowszechnieniu ich na większą skalę? Wg badań IBM czynnikami, które potencjalnie zachęciłyby kierowców do zakupu auta elektrycznego byłby niższy całkowity koszt użytkowania (71%), większy zasięg (64%) oraz większa wygoda użytkowania (63%). Wśród dostępnych modeli elektrycznych pojawiają się już takie, w których całkowity koszt użytkowania jest korzystniejszy niż porównywalne auto na benzynę, a przykładem może być New 500 E firmy Karabag, oparty na bazie Fiata 500. Problemem pozostaje niewielka ilość terminali ładowania oraz trudność z serwisowaniem i naprawą pojazdów. Konieczność transportu uszkodzonego auta do centrali lub fabryki sprawia, że na zakup decydują się jedynie najbardziej zdeterminowani. Dlatego wszelkie inicjatywy zwiększające komfort użytkowania elektrycznych pojazdów są tak bardzo pożądane. Przykładem partnerstwa dwóch firm, na której skorzysta wielu kierowców, jest otwarcie punktów serwisowych firmy STILL, specjalizującej się w produkcji wózków widłowych z napędem elektrycznym, dla samochodów Karabag. - Obecnie co piąty samochód elektryczny na niemieckich ulicach pochodzi z fabryki Karabag, a w ramach naszej współpracy ponad 800 placówek serwisowych zostanie udostępnionych dla ich użytkowników. Szeroko zakrojone przygotowania obejmowały pełne przeszkolenie pracowników technicznych. Co istotne, sam silnik i elektronika sterowania na baterie i napęd w pojazdach Karabag zostały stworzone przez grupę KION, której częścią jest także STILL, mówią przedstawiciele firmy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Przyszłość jednak pod napięciem?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!