Grupa PSA Peugeot Citroen otrzymała nagrodę za technologię przyszłości MAAF za innowacyjne rozwiązanie Hybrid Air, łączące napęd benzynowy ze sprężonym powietrzem. To kluczowy etap na drodze do opracowania pojazdu oferującego zużycie paliwa na poziomie 2l/100 km.
Te trzy nagrody przyznane przez jury, złożone z branżowych dziennikarzy świadczą o prawdziwym przełomie, który przynosi technologia, proponująca pojazd całkowicie ekologiczny. Hybrid Air to technologia, złożona z nowego typu napędu full hybride, bez akumulatora, łączącego benzynę ze sprężonym powietrzem. System składa się z silnika benzynowego z pompą hydrauliczną, zbiornika magazynującego energię w postaci sprężonego powietrza oraz automatycznej przekładni.
Na jury, wrażenie wywarła zwłaszcza zdolność dostosowania się silnika do różnych stylów jazdy. Jednostka może w sposób autonomiczny pracować w jednym z trzech możliwych trybów: benzynowym, zero emisji lub mieszanym.
PSA Peugeot Citroen deklaruje, że angażuje duże środki w inwestycje mające na celu redukcję emisji CO2 w oferowanych przez siebie pojazdach. Celem jest zaproponowanie "czystego“ pojazdu dla każdego typu użytkowania. Dzięki osiągniętym postępom w dziedzinie napędów, połączonym z pracami nad redukcją masy i poprawą aerodynamiki pojazdów, Grupa należy do europejskich liderów w dziedzinie ograniczania emisji CO2, ze średnim wynikiem na poziomie 122,5 g/km.
źródło: PSA
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PSA doceniona za Hybrid Air