PSA Peugeot Citroen rozwija programy mające na celu wprowadzanie na rynek samochodów zoptymalizowanych pod względem emisji CO2 oraz zużycia paliwa. Działania te dotyczą obecnie silników wysokoprężnych 1.6 HDi o mocach 92 i 115 KM, produkowanych w zakładach w Trémery we Francji.
- nowa pompa oleju o zmiennym wydatku, który dostosowuje się do potrzeb silnika,
- nowe oleje w silniku i skrzyni biegów o małej lepkości w celu ograniczenia strat mechanicznych spowodowanych tarciem,
- uszczelniacze wału korbowego nowej generacji, pozwalające zmniejszyć siłę dokręcania, a więc tarcie,
- zmodyfikowane koło pasowe paska alternatora w celu zmniejszenia napięcia paska,
- pompa próżniowa o niskim tarciu, aby uniknąć strat energii.
Rozwiązania te będą stopniowo wprowadzane do gamy modeli marek Peugeot i Citroën, wyposażonych w silniki 1.6HDi, takich jak Citroën C4 Picasso, Citroën C3 czy Peugeot 208.
W pierwszej połowie roku Grupa PSA Peugeot Citroën była liderem na rynku europejskim pod względem redukcji emisji CO2 , ze średnią dla całej gamy na poziomie 124,5 g CO2 /km. W tym okresie, modele obu marek należących do PSA, emitujące poniżej 111g CO2 /km stanowiły 22,1% rynku europejskiego, a z kolei te emitujące poniżej 121g CO2 /km - 16%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PSA modernizuje silniki pod kątem emisji CO2