PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

PSA nie zamierza zamykać fabryk Opla

Autor: wnp.pl (PIM)
09-11-2017 09:58 |  aktualizacja: 09-11-2017 10:27
PSA nie zamierza zamykać fabryk Opla

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opel/Vauxhall i Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA opowiedzieli o przyszłości marki Opel.

Fot. Opel

Opla czeka redukcja kosztów, ale ma być prowadzona przez inwestycje, a nie zamykanie fabryk. Koszty na samochód mają spaść o 700 euro. Opel stawia na rozwój SUV-ów.

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opel/Vauxhall i Carlos Tavares, prezes zarządu Groupe PSA opowiedzieli o przyszłości marki Opel. - Po wielu latach strat nasza sytuacja jest trudna i status quo nie jest wyjściem. Chcemy osiągnąć nasze cele bez zamykania fabryk i redukcji zatrudnienia. Ale jestem realistą. Redukcja kosztów, także pracy, jest częścią naszego planu, ale chcemy to zrobić bez masowych zwolnień i zamykania fabryk – powiedział Lohscheller.
Uniknięcie zwolnień ma jednak swoją cenę – stosunek kosztów ogólnego zarządu do przychodów ma się zmniejszyć z 5,6 proc. do 4,7 proc. Wypłaty mają spaść wszystkim - Michael Lohscheller stwierdził na konferencji, że dotknie to także managementu, wraz z nim i innymi członkami zarządu, który nota bene będzie mniejszy niż w czasach General Motors.

Tavares nazwał sytuację Opla "dramatyczną" i podkreślił, że masowe zwolnienia będą konieczne, jeżeli związki zawodowe reprezentujące 38 tys. pracowników firmy w Niemczech i Wielkiej Brytanii nie zgodzą się na proponowane elastyczne godziny pracy i program wcześniejszych emerytur.

Czytaj także: Elektryfikacja i SUV-y to główne kierunki rozwoju Opla

Na razie nie ogłoszono planów dla konkretnych zakładów – dla każdego ma być przygotowana osobna ścieżka dochodzenia do rentowności. Na razie powiedziano tylko, że pierwszymi zakładami, w które Opel będzie inwestował, będą Eisenach, gdzie trafią samochody SUV i Russelsheim, gdzie będzie powstawał nowy model segmentu D. W roku 2021 udział aut typu SUV w sprzedaży Opla ma wzrosnąć do 40 proc., co jest jednym z kroków do poprawy rentowności.

Do 2020 roku europejskie zakłady Opla mają osiągnąć 100 proc. mocy produkcyjnych, co będzie możliwe m.in. przez przeniesienie produkcji z Korei do Europy.

Opel opiera swój optymizm na przykładzie PSA, które w ciągu kilku lat przeszło od strat do zysku. - Mieliśmy 2,8 proc. straty na marży operacyjnej w 2013, a doszliśmy do 6 proc. zysku w 2016 i zrobiliśmy to bez zamykania fabryk i masowych zwolnień. Jeżeli chcemy poważnie chronić ludzi, musimy spoglądać na efektywność, bo to jedyna droga ochrony pracowników. Inne spojrzenie to demagogia – przypomniał Carlos Tavares i dodał, że pracownicy nie są problemem, tylko rozwiązaniem.

Carlos Tavares od dawna sugerował duże zmiany, mówiąc np., że powrót niemieckiej marki do rentowności będzie wymagał znacznych zmian w systemie produkcji – według PSA koszty w niemieckich fabrykach są o połowę wyższe niż we Francji.

Opel jest częścią Groupe PSA od 1 sierpnia. Obydwie firmy współpracują ze sobą od 2012 roku. Dotychczasowa kooperacja obejmuje cztery modele samochodów marki Opel. Dwa nowe crossovery – Opel Crossland X i Opel Grandland X – są już dostępne u dealerów Opla. Premierę rynkową następcy lekkiego użytkowego Opla Combo zaplanowano na 2018 rok, a nowa generacja bestsellerowego Opla Corsy zadebiutuje w 2019 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP