Dzisiaj, 16 grudnia br., senacka Komisja Gospodarki Narodowej i Innowacyjności ma rozpatrzyć ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Celem ustawy jest rozwój rynku pojazdów elektrycznych i niskoemisyjnego transportu w Polsce. W opinii branży, nowe przepisy mogą wyhamować rozwój elektromobilności w niektórych obszarach, a gazomobilność nie jest wspierana w wystarczający sposób - wskazuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
- PSPA wskazuje kilka przykładów rozwiązań, które w razie wejścia w życie będą miały zdaniem stowarzyszenia negatywne konsekwencje dla branży i użytkowników pojazdów elektrycznych.
- Wśród takich rozwiązań PSPA wymienia m.in. zakaz wjazdu hybryd typu plug-in (PHEV) do stref czystego transportu w miastach i ustawową konieczność przyłączania wszystkich ogólnodostępnych stacji ładowania do sieci OSD.
- PSPA ocenia też, że wejście w życie przepisów o tym, że każda stacja ładowania wybudowana po wejściu ustawy w życie przed oddaniem do eksploatacji musi zostać poddana badaniom UDT w praktyce oznaczałoby brak uruchomień nowych stacji przez kilka miesięcy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PSPA: ustawa o elektromobilności niewolna od wad