Cały rynek lekkich samochodów w Polsce wyniósł w lutym br. 27 152 szt. podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, na podstawie danych swoich firm członkowskich. Sprzedano mniej o 6 835 szt. (20,1%) niż rok wcześniej i mniej o 872 (3,1%) niż w styczniu br.
Sprzedaż aut osobowych w lutym wyniosła 24 384 sztuk. To o 19,2% mniej niż rok wcześniej. Był to miesiąc o najgłębszym spadku sprzedaży począwszy od połowy 2008 r., kiedy pojawiły się pierwsze oznaki kryzysu. Przeciwnie niż to miało miejsce w poprzednich kilku latach sprzedaż w lutym br. okazała się niższa niż w styczniu o 3,8%. Narastająco od początku roku sprzedano 49 740 samochodów (mniej o 32 481; 12,5%) niż przed rokiem. Ostatnie 12 miesięcy zamknęło się liczbą 312 995 sprzedanych samochodów, niższą o 2,3% niż przed rokiem
Sprzedaż pojazdów dostawczych w lutym br. wyniosła 2 768 i była na zbliżonym poziomie do sprzedaży styczniowej. Oznacza to spadek sprzedaży w porównaniu z lutym 2009 o 1 025 szt. (-27%), a wobec stycznia wzrost o 100 (+3,7%). Od początku roku sprzedano 5 436 samochodów (-27,8% rr). Sprzedaż w ciągu 12 ostatnich miesięcy wyniosła 39 526 aut (-31,2%).
Powyższe dane odnoszą się do wyników sprzedaży i w styczniu nadal różniły sie od pierwszych rejestracji nowych samochodów w Polsce o ok. 14%. Na taką różnicę złożyły się: wygasający reeksport związany z "premiami wrakowymi" w państwach poza Polską, kurs euro oraz - szczególnie w styczniu - skumulowane pod koniec miesiąca sprzedaże związane z promocjami modeli z rocznika poprzedniego, których rejestracje znajdą odzwierciedlenie w kolejnych rejestracjach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: PZPM: rynkowe spadki nadal głębokie