Siła w klasycznym nadwoziu coupé - tak pokrótce charakteryzowane jest Audi RS5, które zadebiutuje na Genewskim Salonie Samochodowym. Pojazd nawiązujący do najlepszych tradycji marki napędzany jest wysokoobrotowym silnikiem 4.2 V8 (450 KM). Siedmiobiegowa skrzynia S tronic i nowy centralny mechanizm różnicowy w układzie napędowym quattro przekazują moc na wszystkie koła.
RS5 kontynuuje tradycję, która rozpoczęła sie przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant. Wysokoobrotowy, ręcznie składany, silnik V8 o pojemności 4 163 ccm jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym wyczynowy samochód sportowy R8. Tak, jak prawie we wszystkich silnikach benzynowych Audi, wykorzystano w nim bezpośredni wtrysk paliwa - technologię FSI. Dzięki niej samochód wyścigowy Audi R8 zwyciężył cztery razy w legendarnym wyścigu na torze Le Mans. Układ common rail wytwarza ciśnienie do 120 barów. Cztery regulowane wałki rozrządu i zmienna długość kolektora dolotowego pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu mieszanki. 4.2 FSI ma szaloną siłę ciągu i przy wysokich prędkościach obrotowych sprawuje się prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 450 KM przy 8 250 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4 000 do 6 000 obr./min.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.