Nowa, lekka architektura zawieszenia jest kluczowym czynnikiem w rozszerzonych możliwościach jezdnych Range Rovera IV. Zaprojektowana całkowicie od początku pozwoliła ograniczyć masę kolejnej generacji modelu o 420 kg.
Całkowicie nowy Range Rover posiada kadłubową strukturę nadwozia, która jest o 30% lżejsza niż stalowe nadwozie poprzedniego modelu. Kontynuując tradycję Land Rovera, polegającą na tworzeniu wytrzymałych i lekkich struktur, zupełnie nowe aluminiowe nadwozie pozwoliło na zwiększenie zarówno osiągów, jak i wydajności pojazdu. W połączeniu z rozwiązaniami zmniejszającymi masę podwozia i układu napędowego, lekka struktura przyczyniła się do zaoszczędzenia w porównaniu do poprzedniego modelu 420 kg w wersji z silnikiem 3.0 TD V6. W nowej odsłonie, model z silnikiem LR-V8 o mocy 510 KM z doładowaniem może teraz przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,4 sek. Zużycie paliwa obniżono wg deklaracji o 9%.
- Nowa struktura Range Rovera ma wpływ na poprawę właściwości jezdnych oraz funkcjonalność samochodu. Zastosowane rozwiązania umożliwiły m.in. zwiększenie głębokości brodzenia do 900 mm oraz usprawnienie holowania przyczepy o masie do 3 500 kg, mówi Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rovera.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Range Rover IV "zrzucił" 400 kg