PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Raport: producenci aut poważnie oszukują ws. zużycia paliwa

Autor: PAP
22-12-2016 14:50
Raport: producenci aut poważnie oszukują ws. zużycia paliwa
Fot. Shutterstock

Średnia różnica między deklarowanym a rzeczywistym zużyciem paliwa w samochodach Mercedesa wynosi 54 proc., co jest rekordowym wynikiem w historii europejskich pomiarów - alarmuje w raporcie Europejska Federacja na rzecz Transportu i Środowiska (T&E).

Jak podkreśla T&E, duże rozbieżności między reklamowanym a rzeczywistym zużyciem paliwa dotyczą praktycznie wszystkich badanych samochodów w Europie. Średnia dla wszystkich sprawdzonych aut wyniosła w 2015 roku 42 proc. Jeszcze w 2012 roku była na poziomie 28 proc. Dekadę temu wynosiła 14 proc.
Jak wynika z raportu "2016 Mind the Gap", Mercedesy klasy A i E zużywają na drodze średnio 56 proc. więcej paliwa niż oficjalnie deklaruje to koncern. Klasa C spala natomiast 54 proc. więcej niż przedstawiono w folderach - dodaje T&E. Podobna sytuacja dotyczy m.in. samochodów Audi, dla których średnia wynosi 49 proc. przez co firma zajęła w zestawieniu drugie miejsce; na trzecim jest marka Smart.

Zarzuty T&E odpierają w rozmowie z PAP przedstawiciele polskich oddziałów Mercedesa i Audi. Rzecznik prasowy Mercedesa Aleksander Rzepecki podkreślił, że samochody produkowane przez koncern spełniają warunki stawiane przez prawo. Dodatkowo Mercedes oczekuje "informacji na temat procedur wykorzystanych podczas testów i samochodów, na których je przeprowadzono". Z dostępnych informacji wynika, że raport T&E odnosi się do badania ICCT opublikowanego w listopadzie br., które "zawiera informacje m.in. od Spritmonitor.de, które naszym zdaniem nie są reprezentatywne" - podaje Rzepecki.

W podobnym tonie wypowiedział się rzecznik Audi w Polsce Leszek Kempiński.

"Studium T&E z technicznego punkt widzenie nie jest reprezentatywne. Chociażby ze względu na kwestie infrastrukturalne związane ze zwiększonym zużyciem paliwa w korkach drogowych. Występują różnice pomiędzy zużyciem analizowanym wg. znormalizowanego standardu NEDC (New European Driving Cycle) a zużyciem wynikającym z codziennego sposobu użytkowania samochodu przez różnych kierowców" - tłumaczy Kempiński.

Przypomniał jednocześnie, że trwają obecnie prace nad "nowymi standardami zużycia paliwa według WLTP" (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure).

"Z niecierpliwością oczekujemy wprowadzenia tych przepisów. Jednakże ten nowy system zacznie obowiązywać najwcześniej od drugiej połowy 2017 roku i musi być stosowany równocześnie przez wszystkich producentów. Tylko w ten sposób klienci zyskają obiektywne możliwości porównywania zużycia" - powiedział rozmówca PAP.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 674 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP