PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Raport ZDG TOR: włączyć klasyczne hybrydy do planu rozwoju elektromobilności

Autor: wnp.pl ( ICH)
11-01-2018 16:59 |  aktualizacja: 11-01-2018 17:28
Raport ZDG TOR: włączyć klasyczne hybrydy do planu rozwoju elektromobilności
Fot. mat. pras.

Włączenie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym bez modułu plug-in do planu rozwoju elektromobilności w Polsce, integracja elektrycznego car sharingu z transportem publicznym oraz precyzyjne zaplanowanie sieci ładowania – to najważniejsze rekomendacje dla polskiego rynku z raportu Zespołu Doradców Gospodarczych (ZDG) TOR.

  • ZDG TOR we współpracy z Panek Car Sharing, Toyotą i ABB, przygotował raport „Elektromobilność. Dobre praktyki”
  • Jedną z najważniejszych rekomendacji raportu jest włączenie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym bez modułu plug-in do planu rozwoju elektromobilności w Polsce
  • Zdaniem ZDG TOR włączenie klasycznych aut hybrydowych do planu rozwoju elektromobilności ułatwi poprawienie jakości powietrza w miastach
W raporcie przygotowanym przez ZDG TOR we współpracy z Panek Car Sharing, Toyotą i ABB przeanalizowano, poinformowano w komunikacie, najnowszą wersję ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych w kontekście specyfiki polskiego rynku oraz rozwiązań, które są stosowane w innych krajach w trzech kluczowych dla jego rozwoju obszarach: polityki fiskalnej, elektrycznego car sharingu oraz infrastruktury do ładowania.

Czytaj także: Morawiecki: program elektromobilności to bardzo ważny temat

ZDG TOR już w maju 2017 r. jako jeden z mankamentów projektowanych rozwiązań wskazywał pominięcie samochodów z klasycznym napędem hybrydowym. W najnowszej wersji ustawy, mówi komunikat, wydzielono co prawda pojazdy hybrydowe jako osobną kategorię, natomiast są to nadal pojazdy tylko i wyłącznie typu plug-in, czyli z możliwością ładowania ze źródła zewnętrznego.

– Strefy czystego transportu to narzędzie, które już dawno ustawodawca powinien dać samorządom. Należy jednak przyjrzeć się realiom i faktycznej emisji pojazdów nazywanych niskoemisyjnymi. Hybrydy bez modułu plug-in, które faktycznie zmniejszają emisję szkodliwych substancji, powinny być zaliczane do tej kategorii – mówi Adrian Furgalski, wiceprezes zarządu w ZDG TOR.

Czytaj także: Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych przyjęta przez Sejm

Testy w warunkach laboratoryjnych prowadzone przez niemiecki automobilklub ADAC, podano w komunikacie, jednoznacznie potwierdziły, że najbardziej ekologiczne napędy to elektryczny i hybryda, a dopiero w dalszej kolejności CNG, benzyna i diesel.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


30 497 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

740 413 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP