Po polskich drogach porusza się 16 mln pojazdów, po europejskich 270 mln. Dziesiątki różnych marek, tysiące modeli i wariantów. Samochody są coraz bardziej zróżnicowane, ze względu na budowę nadwozia, parametry techniczne, moc silników itp. Dzięki wprowadzaniu nowych modeli czy zmianie (liftingu) już istniejących, koncerny utrzymują popyt na produkty, jednakże zmiany te utrudniają funkcjonowanie producentom części motoryzacyjnych, dystrybutorom oraz warsztatom naprawczym.
Kampania "Prawo do naprawy" R2RC wskazuje, że zjawisko odświeżania modeli jest pozytywne choć przysparza pewnych komplikacji - części stosowane przy produkcji aut są coraz bardziej złożone i zróżnicowane. Producenci samochodów kompletują dane dotyczące części, z których składa się każde auto. Ponadto każdy pojazd oznaczany jest numerem VIN (numer identyfikacyjny samochodu). VIN jako system znakowania pojazdów zgodnie ze standardem ISO w praktyce funkcjonuje od lat 80. XX w., kiedy to został zaakceptowany przez olbrzymią większość państw i przyjęty do zastosowania przez czołowych producentów pojazdów. VIN jest międzynarodowym ustandaryzowanym numerem składający się z 17 znaków, poprzez które każdy pojazd jest identyfikowany. Składa się on ze znaków określających producenta samochodu (na przykład: WOL to Opel, WDB to Mercedes) oraz specjalnego kodu producenta dla danego indywidualnego samochodu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.