Umowy o pracę otrzymało 360 osób. Część na czas nieokreślony, część na umowy czasowe. Na nowych warunkach zaczną pracę od 1 grudnia.
Część pracowników Autosanu skorzystało z możliwości przejścia na zasiłki przedemerytalne. Ci, którzy pozostali w fabryce, będą pracować przy produkcji autobusów oraz produkcji specjalnej dla wojska i kolei. Syndyk nie chce zdradzić, jakie ma zamówienia na przyszły rok, nieoficjalnie mówi się, że z sanockiej fabryki powinno wyjechać co najmniej 120 autobusów. Do końca tego roku Autosan powinien wyprodukować jeszcze osiem autobusów.
Pomoc fabryce zadeklarowali właściciele 40 procent udziałów w Autosanie. Od niedawna są nimi Krzysztof Moska i Leszek Sobik, właściciele Lenteksu i Gamratu. - Liczę na ich wsparcie, choć na razie nie ma mowy o konkretach - przyznaje Ludwik Noworolski.
Niestety, pracownicy Autosanu muszą jeszcze czekać na wypłatę zaległych poborów i odpraw. Syndyk zabiegał o pieniądze na ten cel w Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. - Miałem nadzieję, że załoga Autosanu zacznie otrzymywać pieniądze już po 20 listopada. Nie udało się. Liczę, że na początku grudnia pieniądze już będą - wyjaśnia syndyk.
- Trzeba jeszcze trochę zacisnąć pasa. Syndyk spotkał się załogą, wytłumaczył, dlaczego nie dostaliśmy pieniędzy. Czekamy - mówi Jan Harłacz, szef Związku Zawodowego Metalowców.
Zredukowanie marnotrawstwa
We wrześniu zarząd firmy Autosan SA poinformował o złożeniu w sądzie wniosku upadłościowego. Spółka od roku przechodziła proces restrukturyzacji.
W swoim komunikacie zarząd firmy przedstawił obszary, nad którymi pracowano od września 2012 r. Były to m.in. standaryzacja pracy, zredukowanie marnotrawstwa materiałowego i błędów jakościowych, redukcja majątku oraz ograniczenie działalności produkcyjnej do jednej hali.
Działania te okazały się niewystarczające i spółka wyczerpała możliwości dalszego finansowania restrukturyzacji i bieżącej działalności gospodarczej. Zarząd złożył więc w czwartek wniosek o upadłość w wydziale gospodarczym Sądu Rejonowego w Krośnie.
Pomoc fabryce zadeklarowali właściciele 40 procent udziałów w Autosanie. Od niedawna są nimi Krzysztof Moska i Leszek Sobik, właściciele Lenteksu i Gamratu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Reaktywacja fabryki Autosanu