Reaktywacja fabryki Autosanu

Reaktywacja fabryki Autosanu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Umowy o pracę otrzymało 360 osób. Część na czas nieokreślony, część na umowy czasowe. Na nowych warunkach zaczną pracę od 1 grudnia.

- Umowy zawarłem z pracownikami, którzy są niezbędni do realizacji zamówień - mówi Ludwik Noworolski, syndyk masy upadłościowej, zarządzający od kilku tygodni sanocką fabryką autobusów. W najlepszej sytuacji jest kilkudziesięcioosobowa grupa spawaczy. Z nimi syndyk podpisał umowy na czas nieokreślony. Z pozostałymi są to umowy czasowe, o dzieło lub umowy zlecenia.

Część pracowników Autosanu skorzystało z możliwości przejścia na zasiłki przedemerytalne. Ci, którzy pozostali w fabryce, będą pracować przy produkcji autobusów oraz produkcji specjalnej dla wojska i kolei. Syndyk nie chce zdradzić, jakie ma zamówienia na przyszły rok, nieoficjalnie mówi się, że z sanockiej fabryki powinno wyjechać co najmniej 120 autobusów. Do końca tego roku Autosan powinien wyprodukować jeszcze osiem autobusów.

Pomoc fabryce zadeklarowali właściciele 40 procent udziałów w Autosanie. Od niedawna są nimi Krzysztof Moska i Leszek Sobik, właściciele Lenteksu i Gamratu. - Liczę na ich wsparcie, choć na razie nie ma mowy o konkretach - przyznaje Ludwik Noworolski.

Niestety, pracownicy Autosanu muszą jeszcze czekać na wypłatę zaległych poborów i odpraw. Syndyk zabiegał o pieniądze na ten cel w Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. - Miałem nadzieję, że załoga Autosanu zacznie otrzymywać pieniądze już po 20 listopada. Nie udało się. Liczę, że na początku grudnia pieniądze już będą - wyjaśnia syndyk.

- Trzeba jeszcze trochę zacisnąć pasa. Syndyk spotkał się załogą, wytłumaczył, dlaczego nie dostaliśmy pieniędzy. Czekamy - mówi Jan Harłacz, szef Związku Zawodowego Metalowców.

Zredukowanie marnotrawstwa

We wrześniu zarząd firmy Autosan SA poinformował o złożeniu w sądzie wniosku upadłościowego. Spółka od roku przechodziła proces restrukturyzacji.

W swoim komunikacie zarząd firmy przedstawił obszary, nad którymi pracowano od września 2012 r. Były to m.in. standaryzacja pracy, zredukowanie marnotrawstwa materiałowego i błędów jakościowych, redukcja majątku oraz ograniczenie działalności produkcyjnej do jednej hali.

Działania te okazały się niewystarczające i spółka wyczerpała możliwości dalszego finansowania restrukturyzacji i bieżącej działalności gospodarczej. Zarząd złożył więc w czwartek wniosek o upadłość w wydziale gospodarczym Sądu Rejonowego w Krośnie.

Pomoc fabryce zadeklarowali właściciele 40 procent udziałów w Autosanie. Od niedawna są nimi Krzysztof Moska i Leszek Sobik, właściciele Lenteksu i Gamratu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Reaktywacja fabryki Autosanu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!