Mercedes-AMG GmbH świętuje najbardziej udany rok w historii firmy. Sportowa marka należąca do Mercedes-Benz Cars, odniosła sukces notując wzrost sprzedaży samochodów w skali światowej o 19%. W 2008 r. nabywców znalazło 24 200 aut z logo AMG (w 2007 r. - 20 300).
Firma oparła się trendowi spadkowemu, towarzyszącemu niezwykle trudnej sytuacji w całej branży samochodowej. Podobnie jak w latach poprzednich, najmocniejszym dla AMG rynkiem okazały się USA, na które przypada 38% całkowitej sprzedaży. Niemcy zajęły w tej klasyfikacji miejsce drugie (13% udziału w rynku), na trzecim uplasowała się Japonia (8%). Rynek niemiecki rozwijał się bardzo dobrze, czego dowodem jest wyraźny, bo 34% wzrost dostaw w porównaniu z poprzednim rokiem. Największy rozwój w ub.roku zanotowały m.in., Chiny i Brazylia, gdzie stopa wzrostu wyniosła, odpowiednio, 260 i 565%. W Polsce wzrost sprzedaży Mercedes-AMG był bardzo spektakularny na tle rynku. Klientów znalazło o 59% więcej samochodów niż w roku poprzednim. Liczby te potwierdzają wiodącą pozycję AMG pośród marek samochodów sportowo-wyczynowych, a także dalszą ekspansję firmy wyrażającą się rosnącym udziałem w rynku aut tego typu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.