Renault Laguna znacząco obniża emisję CO2 oraz zużycie paliwa w wersjach z silnikiem wysokoprężnym, które w roku 2011 stanowiły ponad 85% całkowitej wielkości sprzedaży.
Laguna z silnikiem dCi 110 może poszczycić się jednym z najniższych w skali światowej, wynoszącym 109 g/km poziomem emisji CO2, w szczególności dzięki systemowi odzyskiwania energii podczas hamowania.
Podobna tendencja występuje w przypadku deklarowanego zużycia paliwa: 4,2 l/100 km w przypadku Laguny z silnikiem wysokoprężnym dCi 110, co daje ponad 1 500 km zasięgu.
Ta sama technologia została zastosowana w silnikach dCi 130 oraz 150. Laguna z tymi silnikami emituje 126 g CO2/km (obniżenie emisji o 10 g/km). W obydwu wersjach (130 i 150 KM) silnik ESM dCi charakteryzuje się deklarowanym zużyciem paliwa ok. 4,8 l/100 km.
Układ ESM (Energy Smart Management) to system odzyskiwania energii kinetycznej pojazdu podczas zwalniania/ hamowania. Energia ta, normalnie rozpraszana w postaci ciepła w tarczach/ bębnach hamulcowych, jest odzyskiwana za pośrednictwem alternatora i gromadzona w akumulatorze. Urządzenia pobierające prąd (układ ogrzewania, oświetlenie, radioodtwarzacz, itp.) są wówczas bezpośrednio zasilane z akumulatora, co pozwala odciążyć alternator.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault Laguna odzyskuje energię z hamowania