Od bieżącego roku w samochodach Master montowane będą unowocześnione silniki Renault Energy dCi 100 oraz Energy dCi 125. Nowe konstrukcje mają poprawić zużycie paliwa (o ok. 1 l na 100 km) przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2 (o 26 g/km).
W zeszłym roku inżynierowie odpowiadający za układy przeniesienia napędu ogłosili, że udało im się zmniejszyć zużycie paliwa o 0,6 l/100 km. Następnie jednostki zostały uzupełnione o technologię Stop&Start oraz funkcję odzyskiwania energii, jaka towarzyszy hamowaniu i zwalnianiu. We Francji można już składać zamówienia na podstawowe wersje New Master Energy dCi 100 i 125. Nowe modele kosztują o 300 euro (+VAT) więcej niż ich konwencjonalne odpowiedniki (bez układu Stop&Start). Inwestycja ma zwrócić się po ok. 1,5 roku. W Polsce silniki z układem Stop&Start dostępne są dla nadwozia typu furgon oraz podwozie z podwójną kabiną, a dopłata wynosi 2 000 zł brutto. Model Renault Master, z 13,4% udziału w rynku małych dostawczych vanów w Europie (28,7% we Francji) w roku 2012, pozwala firmie Renault utrzymać czołową pozycję w kategorii lekkich samochodów dostawczych. Tę pozycję Renault zajmuje od 1998 r.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault Master z nowymi silnikami