PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Renault rośnie poza Europą

Autor: wnp.pl (Piotr Myszor)
18-01-2017 09:52
Renault rośnie poza Europą
Fot. Archiwum

Rok 2016 był czwartym z rzędu okresem wzrostu sprzedaży Grupy Renault. Marki Renault i Dacia biją rekordy, a wielkość sprzedaży Renault Samsung Motors zwiększyła się o 38,8 proc. Sprzedaż aut Grupy rośnie szybciej poza Europą, niż na naszym kontynencie.

Sięgając 3 182 625 samochodów sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault w skali świata zwiększyła się o 13,3 proc., przy ogólnym wzroście rynku motoryzacyjnego o 4,6 proc. Udział grupy w rynku światowym wynosi obecnie 3,5 proc. (+0,3 punktu w stosunku do 2015 r.).
Grupa nadal wykorzystuje dynamikę europejskiego rynku motoryzacyjnego (+7 proc.), osiągając wzrost sprzedaży o 11,8 proc. na poziomie 1 805 290 samochodów, przy udziale w rynku wynoszącym 10,6 proc.

Na rynkach pozaeuropejskich sprzedaż Grupy była rekordowa i zwiększyła się o 15,3 proc., podczas gdy średni wzrost na rynku wyniósł 5,2 proc. We wszystkich regionach zwiększyła się zarówno wielkość sprzedaży, jak i udziałów w rynku.

W roku 2016 pobiliśmy nowy rekord – sprzedaliśmy ponad 3,18 miliona samochodów. Nasza realizowana od kilku lat strategia odnowy gamy samochodów i ekspansji geograficznej okazała się sukcesem. Pozwoliła Grupie znacząco zwiększyć wielkość sprzedaży oraz udziałów w rynku w każdym z regionów, w których prowadzimy działalność – podkreślił Thierry Koskas, dyrektor handlowy Grupy Renault.

Marka Renault pod względem popularności osiągnęła drugą pozycję w Europie. Przy sprzedaży rzędu 1 390 280 pojazdów (+12,1 proc.) udział marki w rynku wyniósł 8,1 proc., co oznacza wzrost o 0,4 punktu.  To między innymi efekt odnowienia gamy obejmującego modele Espace, Talisman oraz rodzinę Megane. Debiut rynkowy nowego Renault Scenic był udany: w ciągu jednego kwartału wpłynęło ponad 19 tys. zamówień.

Renault utrzymało pozycję lidera w segmencie samochodów miejskich (segment B) dzięki modelom Clio oraz Captur, które znalazły się w czołówce swojego segmentu ze sprzedażą na poziomie 215 670 samochodów.

Na rynku samochodów dostawczych marka Renault osiągnęła wielkość sprzedaży na poziomie 296 187 pojazdów (+9,9 proc.) oraz udział w rynku wynoszący 14,8 proc..

Ponad dziesięcioprocentowy wzrost sprzedaży odnotowała Dacia, ustanawiając rekord sprzedaży w wysokości 415 tys. sztuk w ciągu roku.

Pomimo bardzo zróżnicowanej sytuacji ekonomicznej Grupa Renault umocniła swoją pozycję, zwiększając udziały w rynku we wszystkich regionach. Odnowienie oferty na rynkach pozaeuropejskich również przyniosło sukces dzięki modelom Kwid w Indiach, QM6 i SM6 w Korei, Kaptur w Rosji, Koleos w Chinach, Megane GrandCoupe w Turcji oraz Oroch w Ameryce.

Renault szacuje, że w roku 2017 na światowym rynku powinien nastąpić wzrost na poziomie 1,5 proc. – 2 proc. w stosunku do roku 2016. Na rynku europejskim oczekuje się wzrostu w wysokości 2 proc., również 2-procentowy wzrost spodziewany jest we Francji. Grupa spodziewa się więc także wzrostu sprzedaży swoich aut.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 465 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

777 996 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP