W 2007 roku ogólnoświatowa sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 2,2% do poziomu 2 487 453 sprzedanych samochodów. Udział Grupy w światowym rynku wyniósł 3,6%.
W rozbiciu na marki, sprzedaż marki Renault wzrosła o 1%, Dacii o 17,4%, natomiast Renault Samsung Motors lekko spadła (- 1,4%).
Specyficzna jest sytuacja Logana, który potwierdza odniesiony sukces: sprzedano 367 745 tych samochodów pod marką Renault i Dacia, co daje wzrost o ponad 48%.
Rok 2007 zapoczątkował ofensywę produktową Grupy - wprowadzono modele Logan Van, Nowe Twingo, Nową Lagunę i Nową Lagunę Grandtour, QM5 oraz Sandero. Jej nasilenie nastąpi w 2008 roku wraz z wprowadzeniem 9 nowych modeli.
Wyniki handlowe 2007 są zgodne z naszymi przewidywaniami - oświadczył Patrick Blain, Dyrektor Handlowy Renault. - Po spadku w pierwszym półroczu, nastąpił powrót tendencji wzrostowej w drugiej połowie roku, dzięki nowym produktom, takim jak Nowe Twingo i Nowa Laguna.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Renault wraca na ścieżkę wzrostu