PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rewolucje w produkcji samochodów Toyoty

Autor: WNP.PL (PIM)
26-02-2016 07:16
Rewolucje w produkcji samochodów Toyoty
Fot. Toyota mat. pras.

Nowa Architektura Globalna Toyoty (TNGA), to nie tylko nowa filozofia projektowania i produkcji samochodów, ale także organizowania fabryk czy gospodarki częściami.

Toyota stworzyła system produkcji uznany, kopiowany i stosowany w wielu zakładach, a nawet wykładany na uczelniach. Zastosowanie go uratowało przed poważnymi kłopotami lub nawet bankructwem już niejedną firmę. Większość producentów samochodów w taki czy inny sposób zaadaptowało sposoby organizacji produkcji, projektowania i zarządzania wypracowane przez Toyotę. Zgodnie z zasadą Kaizen japońska firma metodą drobnych kroków stale udoskonala te procesy.

Tym razem jednak Toyota zdecydowała się na rewolucyjne zmiany i przeorganizowanie systemu produkcji całkowicie od podstaw. Intensywne planowanie trwało 3 lata i na początku 2015 roku Akio Toyoda ogłosił rozpoczęcie wdrażania nowej architektury i organizacji produkcji o nazwie Toyota New Global Architecture (TNGA). Zmiany dotyczą w zasadzie wszystkich płaszczyzn działania firmy – od procesu projektowania aut przez konstruowanie linii produkcyjnych i fabryk po globalne podejście do części i podzespołów w taki sposób, żeby poszczególne elementy były jak najbardziej uniwersalne i pasowały do maksymalnie wielu modeli. Nowe podejście zakłada niespotykany dotąd stopień elastyczności i uniwersalności.

Zmiana zaczyna się już na etapie budowy i zorganizowania fabryki. Tradycyjne zakłady to wielkie struktury pełne ciężkiego sprzętu. Są drogie w budowie i utrzymaniu, dlatego aby ich praca była opłacalna, trzeba stale wykorzystywać co najmniej 75 proc. ich możliwości produkcji. Maszyny są zazwyczaj na tyle drogie, że aby się zamortyzować muszą pracować przez co najmniej 10 lat.

Fabryki Toyoty nowej generacji to proste, stosunkowo niewielkie, jednokondygnacyjne konstrukcje. Będą tańsze w budowie i w utrzymaniu, m.in. dzięki zużyciu mniejszej ilości prądu, wody i ciepła niż tradycyjne fabryki. Sprzęt na liniach produkcyjnych będzie kompaktowy i niewysoki, dzięki temu będzie można w większym stopniu korzystać z naturalnego światła.

W nowych fabrykach linie  produkcyjne będą miały modułową strukturę, co pozwoli szybciej dostosowywać je do zmieniających się modeli oraz łatwiej wprowadzać nowe technologie. Przenośnik taśmowy będzie umocowany bezpośrednio na podłodze i podzielony na segmenty. Można będzie go dowolnie wydłużać lub skracać, po prostu dodając lub odłączając modułowe fragmenty.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


50 647 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 266 129 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 730 561 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

    partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP