PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rohlig Suus Logistics: Tesla Semi kontra tradycyjna ciężarówka

Autor: wnp.pl (KW)
15-12-2017 20:47 |  aktualizacja: 15-12-2017 21:16

Czy elektryczna ciężarówka Tesla Semi rzeczywiście zrewolucjonizuje rynek transportu drogowego? Czy przyjmie się w Polsce? Pod jakimi warunkami? Pojazd ma trafić do produkcji w 2019 roku, a jego sprzedaż rozpocząć w roku 2020.


Polecamy: Eksperci: ciężarówka Tesli zużywa tyle prądu, co 4 tys. domów jednorodzinnych

Według Tesli wyższe ceny zakupu samochodów - w odniesieniu do tradycyjnych pojazdów, zostaną zrekompensowane przez ich niskie koszty utrzymania. Producent podkreśla, że całkowity koszt eksploatacji ciężarówki ma być na rynku amerykańskim o 20 proc. niższy w porównaniu do pojazdu z silnikiem Diesla.

Oprac. Rohlig Suus Logistic.
Oprac. Rohlig Suus Logistic.


- Na szczególną uwagę zasługuje sam koszt zużycia paliwa, który przy ciężarówce Tesli jest znacznie niższy niż w przypadku tradycyjnego pojazdu. Przejechanie dystansu 100 kilometrów elektryczną ciężarówką jest bowiem ponad 60 proc. tańsze i kosztuje42,50 zł, a zwykłym samochodem 112 zł - zaznacza przedstawiciel firmy. Co więcej, wedle deklaracji producenta, przy wykorzystaniu elektrycznej ciężarówki prawie całkowicie odpadają nam koszty przeglądów okresowych (płyny, filtry) i dodatkowo o około 20 proc. redukujemy inne koszty techniczne, takie jak wymiana tarcz i klocków hamulcowych - mówi Piotr Iwo Chmielewski, dyrektor ds. rozwoju Rohlig Suus Logistics.

Biorąc pod uwagę średnie stawki frachtowe za transport krajowy, okres spłaty przy zakupie popularnych samochodów ciężarowych, szacowany jest na około 11-13 lat. - Oszczędności generowane przez ciężarówkę elektryczną Tesli mogą skrócić ten okres do niespełna 8 lat.  Nawet nie biorąc pod uwagę dodatkowych ulg podatkowych, których można się spodziewać ze strony rządu czy UE na zakup pojazdów elektrycznych - ocenia Piotr Iwo Chmielewski.

Janusz Nóżka dodaje, że widzi realną szansę dla elektrycznej ciężarówki Tesli w obliczu oczekiwanych ograniczeń w ruchu tradycyjnych pojazdów, które będą z pewnością zmuszać do poszukiwania rozwiązań alternatywnych. Takie działania już są podejmowane, chociażby przez przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej, które zaczynają inwestować w elektryczne autobusy.

Tylko w Warszawie do 2020 roku ma ich być 160 sztuk - kontynuuje Janusz Nóżka i dodaje - na chwilę obecną deklaracje producenta oceniamy jako obiecujące. Prawdziwym jednak testem będą dotychczas mocno kwestionowane możliwości produkcyjne Tesli oraz nasza transportowa rzeczywistość i możliwości finansowe przewoźników.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

20 913 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 894 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP