Polska oferta w ubiegłym roku obejmowała 43 marki, 326 modeli oraz 9 067 różnego rodzaju konfiguracji. Modele mogły być napędzane jednym z ponad 600 silników, wśród których 422 to silniki zasilane benzyną (w tym również LPG) oraz 181 silników zasilanych olejem napędowym.
Najczęściej wybieranym przez klientów silnikiem był silnik wysokoprężny o pojemności 1.9 litra i mocy 105 KM (VW Group). Sprzedaż samochodów z tym silnikiem wyniosła niemal 12 tys. sztuk. Najczęściej wybieraną jednostką benzynowa był silnik 1.4 (77 KM) od Fiata. Sprzedaż samochodów wyposażonych w ten silnik była o ponad 27% niższa i wyniosła 8 697 szt.
Sprzedaż samochodów znajdujących się na liście TOP 50 stanowi niemal 75% całości sprzedaży aut osobowych w Polsce w ub.roku. Listę otwiera Skoda Fabia ze sprzedażą na poziomie 17 tys.szt. Na pięćdziesiątej pozycji zaklasyfikowana została Honda Accord ze sprzedażą w ilości 1 714 szt.
Najwięcej - aż pięć modeli w zestawieniu Samaru - posiada Toyota. Po cztery należą do Forda, Fiata, Hondy, Opla, Renault, Peugeota i Volkswagena. W czołowej 50-tce nie ma Audi, BMW, czy Mercedesa. Nie ma też żadnego modelu klasyfikowanego w klasie wyższej. Są jednak modele klasy średniej, np. VW Passat, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Vectra i Peugeot 407. Ich wynik w dużym stopniu obrazuje zaufanie przedsiębiorców, stanowiących w ich przypadku ponad 60% odbiorów. W przypadku Mondeo i Passata, firmy kupiły ponad 70% egzemplarzy, a w przypadku Vectry ponad 80%.
Po zestawieniu Samaru widać rosnącą popularność SUV-ów - na liście TOP 50 znalazła Toyota RAV 4, Suzuki Grand Vitara, Honda CRV oraz Nissan Qashqai.
Zgodnie z przypuszczeniami najpopularniejsze są kompakty i samochody małe.
tutaj więcej o motoryzacji
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rok 2007: najpopularniejsza Fabia