Co zawiera nowe rozporządzenie GVO, jakie to ma znaczenie dla rynku części, napraw i serwisu, a także o kondycji rynku niezależnego i zadaniach na najbliższy czas - pisze Alfred Franke, szef Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Jeszcze 3 lata temu Komisja Europejska planowała zniesienie wszystkich regulacji sektorowych dla rynku napraw, części i serwisu oraz poddanie całego sektora motoryzacyjnego działaniu ogólnych przepisów o konkurencji, jakie obowiązują w przypadku np. komputerów, pralek czy telewizorów. Sam fakt obowiązywania rozporządzenia GVO (BER 1400/2002) zmuszał koncerny samochodowe do prowadzenia ostrożniejszej polityki cenowej. Nie było mowy o dowolnym ustalaniu cen na usługi i części w serwisach autoryzowanych, bo niezależne warsztaty i dystrybutorzy zyskali podstawę do konkurowania z Autoryzowanymi Serwisami Obsługi (ASO), pisze szef Stowarzyszenia . Dzięki wysiłkom wszystkich uczestników niezależnego rynku napraw, części i serwisu istnieją obecnie dwa instrumenty prawne obowiązujące od 1 czerwca - sektorowe Rozporządzenie o Wyłączeniach Grupowych oraz zestaw Wytycznych Komisji Europejskiej, dotyczących stosowania w sektorze motoryzacyjnym europejskiego prawa o konkurencji.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.