Na rynku panuje tendencja do przekazywania, czy "podzlecania" firmom Car Fleet Management zarządzania flotą. Własne zarządzanie w firmie jest zastępowane przez wyspecjalizowane usługi, a zakres zadań fleet managera, w takim przypadku ulega przekształceniu, co nie oznacza, że przestaje on być potrzebny. Z roli administratora floty zaczyna on pełnić rolę managera, mówi Anna Wiśniewska, Head of Business Develpment, LeasePlan Fleet Management Polska.
Zmiana obowiązków nie oznacza redukcji stanowiska. Manager odpowiedzialny dotąd za zakup i sprzedaż samochodów, współpracę z serwisami, zarządzanie kartami paliwowymi, czy negocjowanie warunków usług flotowych oraz ubezpieczeniowych z ogromną liczbą dostawców, może zadania te w całości lub częściowo oddelegować do firmy CFM. Z roli administratora floty w chodzi w inną rolę. Oznacza to, że nie musi tracić czasu na organizowanie całego procesu zarządzania flotą, bo za niego robi to firma CFM. On sam nadzoruje tę pracę. Pozwala to zaoszczędzić czas i skupić się na rozwijaniu i doskonaleniu polityki flotowej w firmie, a także wprowadzaniu i doskonaleniu procedur w kontaktach zarówno z użytkownikami aut, jak i z partnerem CFM. Ma czas na opracowanie i realizację programów motywacyjnych dla użytkowników, na budowanie świadomości w zakresie bezpieczeństwa czy ekologii.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rola fleet managera po "wejściu" CFM