Renault odgrywa wiodącą rolę w rosyjskim przemyśle motoryzacyjnym. Od 2005 r. koncern posiada zakład produkcyjny w Moskwie (Avtoframos) dzięki współpracy z władzami tego miasta, a w 2008 r. nawiązał współpracę z grupą AvtoVaz. Alians Renault-Nissan i AvtoVaz chcą zdobyć do 2015 r. 40% rynku rosyjskiego.
Współpracujące ze sobą koncerny są w trakcie wprowadzania w Togliatti Systemu Produkcji Aliansu i instalowania wspólnej linii produkcyjnej dla samochodów opracowanych na płycie podłogowej B0 (Logana) o mocy produkcyjnej 350 tys. pojazdów rocznie. Wszystkie trzy marki będą na niej produkowały różniące się między sobą samochody na potrzeby swoich gam. Łada jako pierwsza uruchomi na tej linii w 2012 r. produkcję dwóch swoich samochodów, kombi i furgonetki.
Alians Renault-Nissan i AvtoVaz utworzyły również wspólny dział ds. jakości i rozwoju sieci dostawców, działający od marca 2010 r., którego celem jest szybka poprawa poziomu jakości u rosyjskich dostawców. Podniesienie jakości oraz zwiększenie liczby dostawców w Rosji będzie korzystne dla wszystkich trzech koncernów. Rosja jest krajem, w przypadku którego produkcja samochodów na miejscu z wykorzystaniem sieci lokalnych dostawców jest jednym z kluczowych czynników sukcesu. Celem współpracujących koncernów jest osiągnięcie dla wspólnej linii produkcyjnej w Togliatti wskaźnika lokalnych dostaw na poziomie 74%.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rosja - strategiczny rynek dla Renault