PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rotor w ślicznotce

Autor: wnp.pl (AG)
11-03-2016 18:30
Rotor w ślicznotce
fot. Mazda
fot. Mazda fot. Mazda fot. Mazda fot. Mazda

Rotorowy napęd oparty na technologii Wankla utożsamiany jest z Mazdą. Po debiucie w 1967 r. pierwszego modelu z napędem rotorowym, tzn. Mazdy Cosmo 110S, japoński koncern pozostaje jedynym producentem z branży motoryzacyjnej, któremu udało się przekuć tą technologię na sukces rynkowy, i to w okresie kilku dziesięcioleci. Stąd też, silnik rotorowy zdaje się być najbardziej wyrazistym symbolem nietuzinkowej filozofii Mazdy, która niestrudzenie podąża drogą, jakiej inni nie odważyli się wybrać.

Przełamywanie konwencji zaowocowało powstaniem bezkompromisowych rozwiązań technologicznych SKYACTIV. Strategia ta pozwala również otworzyć nowy rozdział w historii silnika Wankla, bowiem na horyzoncie pojawia się Mazda RX-VISION - dwumiejscowy, studyjny model sportowy zasilany silnikiem SKYACTIV-R najnowszej generacji. RX-VISION wybrana została najpiękniejszym modelem koncepcyjnym tegorocznego Festival Automobile International w Paryżu, a czerpie z markowej stylistyki KODO - Dusza ruchu oraz dziedzictwa Mazdy w zakresie produkcji aut sportowych, kontynuując tradycję dynamicznych modeli z napędem na tył i silnikiem umieszczonym z przodu.

Szeroka, przysadzista sylwetka oraz krótkie zwisy zdradzają dynamiczny charakter samochodu oraz osiągi, jakie oferuje jego układ napędowy. Swoją drogą, tak niskie poprowadzenie linii maski byłoby niemożliwe, gdyby nie kompaktowe wymiary silnika SKYACTIV-R. Na wzór innych modeli wykorzystujących zasady KODO, RX-VISION cechuje lekkość, która sprawia, iż auto wygląda dynamicznie nawet na postoju. Sylwetka zresztą zdaje się zmieniać zależnie od miejsca, z którego się ją ogląda. Wewnątrz projektanci postawili na prostotę oraz na połączenie klasycznego rzemiosła z technologiczną innowacyjnością. Wzrok przykuwa stylistycznie stonowany panel instrumentów oraz konsola środkowa, które w zestawieniu z tapicerką ze skóry naturalnej tworzą klimat pełen nawiązań do bogatej historii Mazdy i jej sportowych modeli.

Konstruktorzy Mazdy wrócili do desek kreślarskich i od zera zaprojektowali wysokoprężny motor SKYACTIV-D oraz benzynową jednostkę SKYACTIV-G. Taką samą strategię zastosowano w przypadku silnika rotorowego, który stanowi istotną cząstkę DNA Mazdy. Te same przesłanki, które kierowały inżynierami firmy przy budowie pakietu technologii SKYACTIV, zaowocowały rozwiązaniami, które miały poprawić parametry w trzech kluczowych sferach związanych z silnikami rotorowymi - zużyciem paliwa, poziomem emisji oraz niezawodności. W porównaniu z klasycznymi jednostkami napędowymi, silniki rotorowe mogą pochwalić się m.in. mniejszymi gabarytami i masą własną oraz prostszą konstrukcją i mniejszą liczbą podzespołów ruchomych. Silniki z wirującymi tłokami zapewniają płynny, liniowy przyrost mocy przy płaskiej krzywej momentu, a podczas pracy generują mniejszy hałas i wibracje, mocą nie ustępując większym silnikom o konwencjonalnej budowie.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


49 250 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 233 617 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 705 349 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP