Analiza formularzy konkursu ECO-MIASTO 2015 pokazała, że przed polskimi miastami jeszcze wiele wyzwań w kwestii zrównoważonej mobilności. Udział transportu rowerowego w miastach biorących udział w konkursie (Gdynia, Łódź, Olsztyn, Kraków, Rzeszów, Wrocław) wynosi średnio 3%, a indywidualnego transportu samochodowego i zbiorowego prawie po 40%. W ciągu 2 lat ma jednak powstać więcej ścieżek rowerowych i miejskich stacji wypożyczania rowerów. Miasta planują także wprowadzić system zachęt dla kierowców samochodów elektrycznych oraz zmniejszyć ruch w centrach miast.
DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rowery, e-auta, inteligentne systemy: miejskie plany mobilności