PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Rozwiązania dla redukcji emisji CO2

Autor: Bosch, wnp.pl (AG)
21-09-2011 00:00
Rozwiązania dla redukcji emisji CO2

foto: Bosch

Ambitne cele w zakresie redukcji emisji CO2 stanowią wyzwanie dla producentów samochodów i dostawców części. Także specjaliści Boscha opracowują kolejne rozwiązania umożliwiające dalszą redukcję zużycia paliwa i emisji. Koncepcje hybrydowe, downsizing, energooszczędne agregaty w układzie napędowym, sterowanie spalaniem przy pomocy czujników ciśnienia w komorze spalania - to najistotniejsze klucze do oszczędzania paliwa i zwiększenia efektywności energetycznej.

- Silnik spalinowy, który wciąż odgrywa znaczącą rolę w mobilności indywidualnej, także w przyszłości będzie musiał w zdecydowany sposób przyczyniać się do ochrony klimatu oraz rezerw paliw kopalnych, mówi dr Marcus Heyn, prezes zarządu działu branżowego Systemy Diesla w firmie Bosch. Jeżeli światowy rynek nowych pojazdów zwiększy się z obecnych 71 mln do 103 mln pojazdów w roku 2020, ok. 100 mln z nich będzie wyposażonych w silnik spalinowy - takie prognozy przedstawiają badacze rynku firmy Bosch oraz eksperci niezależni. Technika motoryzacyjna będzie odgrywać szczególną rolę w obniżaniu zużycia paliwa oraz redukcji emisji dwutlenku węgla w silnikach benzynowych i wysokoprężnych. Wysoce efektywna pod tym względem elektromobilność będzie do roku 2020 odgrywać w realizacji tych celów niewielką rolę ze względu na swój niski udział w rynku.
Obecnie w wielu krajach na świecie funkcjonują docelowe lub ustawowe wartości emisji CO2. W 2009 r., w Europie przeciętny samochód osobowy emitował 146 g dwutlenku węgla na kilometr. Komisja Europejska wyznaczyła krajom członkowskim cel, jakim jest obniżenie do roku 2015 emisji do 130 g, do 2020 r. emisja ma zmaleć do 95 g. Celem Komisji UE na rok 2025 jest wartość emisji nieprzekraczająca 70 g CO2/km w przypadku przeciętnego, nowego samochodu - można to porównać do średniego zużycia paliwa wynoszącego ok. 3 l benzyny lub 2,6 l oleju napędowego na 100 km.

- Cele te wydają się bardzo ambitne, ale są do osiągnięcia, stwierdził Heyn. Ważny wkład w obniżenie poziomu emisji CO2 stanowią pakiety technologiczne poprawiające efektywność energetyczną układu napędowego, jakie Bosch ma w swoim portfolio: koncepcje hybrydowe pozwalające łączyć silniki spalinowe z elektrycznymi, koncepcja downsizingu dla oszczędnych silników benzynowych i Diesla oraz energooszczędne agregaty dodatkowe w układzie napędowym. W sumie dzięki pakietom tym możliwe jest osiągnięcie ok. 30% oszczędności paliwa i takiej samej redukcji emisji CO2 - zarówno w przypadku silnika benzynowego, jak i Diesla. Dodatkowe działania po stronie producentów samochodów mają na celu obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 o połowę w porównaniu z aktualnie stosowanymi rozwiązaniami. Niektóre z obecnie produkowanych, wyjątkowo oszczędnych samochodów, już dziś zbliżają się do celów emisyjnych, których realizację przewiduje się na rok 2020.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP