Rudolf Diesel, urodził się 18 marca 1858 roku w Paryżu. W zakładach w Augsburgu, będących prekursorem firmy MAN, wyprodukował (1897 r.) pierwszy silnik wysokoprężny na świecie. Dlatego właśnie marka MAN uważa, że jest najmocniej związana z historią silnika Diesla.
Zasada działania jednostki od początku pozostaje ta sama. Upraszczając - ruch tłoka powoduje zasysanie do cylindra czystego powietrza, które następnie jest sprężane i dzięki temu dochodzi do wzrostu temperatury powietrza do bardzo wysokiej wartości. Pod koniec suwu sprężania temperatura jest tak wysoka, że możliwy jest zapłon wtryśniętej doń dawki paliwa. Paliwo wtryskiwane (rozpylane) jest pod wysokim ciśnieniem. Bardzo małe krople otoczone gorącym powietrzem szybko odparowują, a pary paliwa, dzięki dużej turbulencji, dobrze mieszają się z powietrzem tworząc jednorodny gaz palny. Gaz ten ulega samozapłonowi wywołanemu wysoką temperaturą.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rudolf Diesel miałby 150 lat