Iwona Jarzębska, dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji RWE Polska, analizując krótko system zachęt niezbędnych do tego, aby zakup pojazdu elektrycznego był opłacalny przywoływała podczas Europejskiego Gospodarczego przykład Niemiec. Tam ulgi podatkowe, bezpłatne parkingi i dostępne bus-pasy mają zaowocować sprzedażą 1 mln takich aut do końca bieżącej dekady.
- Mamy nadzieję, że będziemy mogli promować naszą infrastrukturę do ładowania baterii pojazdów elektrycznych wśród klientów biznesowych - powiedziała dyr.Jarzębska, przywołując ogólne, wstępne analizy, z których wynika, że firmy są skłonne rozważać wydanie pewnych kwot za ekologię, co może się w pewnym sensie przekładać na ich wizerunek. Jak mówiła przedstawicielka RWE: - Jeszcze w tym kwartale startujemy z ofertą sprzedaży punktów doładowania. Będziemy ją kierowali m.in. do właścicieli nieruchomości, deweloperów, tak żeby w garażu, na parkingu można było bez problemu załadować auto elektryczne.
Dyr.Jarzębska wskazywała na istotną kwestię, którą warto podkreślać promując takie pojazdy: niskie koszty eksploatacji. - Sami jesteśmy właścicielami jednego małego auta tego typu - wiem, że wykorzystanie energii na przejechanie nim 100 km kosztuje 7 zł. W porównaniu z kosztem dla podobnego auta z konwencjonalnym napędem to koszt prawie pięciokrotnie niższy, mówiła I.Jarzębska.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.