Zmieniają się preferencje Polaków dotyczące wyboru samochodu używanego. Statystyczny Polak poszukuje: Forda, Audi, BMW, Opla, Mazdę lub Volkswagena, najchętniej w wieku 4-8 lat, o przebiegu 101-150 tys. km. Mniej chętnie wybiera, popularnie w zeszłym roku, kombi oraz pojazdy z silnikiem Diesla. Takie zestawienie publikuje serwis Motoraporter.
Najpopularniejszymi sprawdzanymi markami aut używanych w pierwszym półroczu 2014 r. są: Ford (10%), Audi i BMW (po 8%), Opel, Mazda, Volkswagen (po 6%). Na 1. miejscu nie znajduje się już Opel (11% w I półroczu 2013). Poza tym w pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku, 70% samochodów miało silniki o pojemności do 2000 ccm. To wzrost o 16% w stosunku do I półrocza 2013. Raport powstał na podstawie parametrów samochodów sprawdzanych przez ekspertów serwisu Motoraporter. Co do preferencji "nadwoziowych" na pierwszym miejscu nie ma już popularnego dotychczas kombi, a pojazdy z nadwoziem typu hatchback. W I półroczu 2013 prawie co trzeci sprawdzany przez Motoraportera to kombi. Rok później to 22% ogółu sprawdzanych aut.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek aut używanych: zmiana upodobań?