W ubiegłym roku eksport polskiej branży automotive wzrósł o jedną dziesiątą. Mógłby więcej, gdyby nie bariery handlowe. Według raportu przygotowanego przez Bank DNB i PwC zniesienie tylko jednej czwartej pozataryfowych barier handlowych zwiększyłoby europejski eksport przemysłu samochodowego poza Unię o 42 proc.
- Harmonizacja przepisów technicznych na największych rynkach może w istotny sposób wpłynąć na rozwój tego sektora w całej Unii Europejskiej.
- W minionym roku eksport przemysłu motoryzacyjnego z Polski osiągnął najwyższy wynik w dotychczasowej historii tego sektora: 25,22 mld euro.
- Branża produkcji samochodów i części odpowiada za niemal 11 proc. produkcji przetwórczej bezpośrednio, a pośrednio też poprzez zamówienia w branżach metalowej i elektrycznej.
- Branża motoryzacyjna to największy sektor gospodarki na świecie. Według danych Międzynarodowej Organizacji Producentów Pojazdów Samochodowych (OICA), gdyby wszyscy producenci aut stworzyli jedno państwo, byłaby to szósta największa gospodarka świata.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek automotive potrzebuje międzynarodowego ujednolicenia standardów